Zöld irányok az európai közlekedésben
19 ezer teljesen elektromos és 20 ezer tölthető hibrid autó van forgalomban a hazai utakon, azaz mostanáig összesen 39 ezer zöld rendszámos autót helyeztek üzembe Magyarországon. Az E.ON Hungária-csoport számításai szerint pedig tíz éven belül akár meg is tízszereződhet a számuk.
A teljesen elektromos autók száma csak idén októberben mintegy 6 százalékkal nőtt itthon a pályázati lehetőségeknek köszönhetően – mutatott rá a tendenciára az energiavállalat az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az újautó-értékesítésben európai szinten is jelentősen nő az elektromos autók aránya, 2021 szeptemberében az eladott járművek 23 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, ami az egy évvel korábbinak éppen a duplája.
A Magyarországon értékesített új autók között 5 százalék volt az aránya a villanyautóknak, ezzel kitűntünk Kelet-Közép-Európa országai közül
a közlemény szerint. A világpiacon egyenesen trendfordulóról beszélhetünk: a 2020-as volt az első olyan év, amikor több új elektromos és hibrid autót helyeztek üzembe Európában (1,4 millió), mint Kínában (1,2 millió).

Az E.ON a magyarországi nyilvános töltőhálózatról vett áram mennyisége alapján azt is megállapította, hogy hazánkban 42 millió kilométert tettek meg nyilvános töltésekkel az e-autósok 2020-ban, ezzel 5100 tonna szén-dioxid kibocsátását előzték meg.
Az energiavállalat felhívta rá a figyelmet, hogy az elektromos autózás dinamikus terjedését csak a töltő-infrastruktúra fejlesztésével lehet fenntartani, és nagy szükség van otthoni, valamint munkahelyi töltőállomások kialakítására.
A cég szerint a mindennapjainkat egyre inkább az elektromos mobilitás fogja meghatározni, míg a nehézgépjárművek esetében a hidrogénes technológiák elterjedésére lehet számítani.
Az E.ON Hungária-csoport azon dolgozik, hogy zöldebbé tegye az otthonokat, vállalkozásokat és városokat, miközben saját károsanyag-kibocsátását is meg kívánja felezni 2030-ig, hogy aztán 2050-re elérhesse a karbonsemlegességet.