Dániában fókuszban a taxizás zöld átalakítása
Dániában folyamatban van a taxiszolgáltatások zöld átalakítása, a kormány céljai szerint 2030-ra már minden üzemelő taxinak zéróemissziósnak kell lennie. A Toyota és a DRIVR taxiszolgáltató e törekvés jegyében 100 első vagy második generációs Toyota Mirait állított forgalomba Koppenhágában.
Ezek a Toyota-modellek hidrogénüzeműek, melléktermékként pedig egyedül tiszta vizet bocsátanak ki.
A dán politikusok szerint a nyilvános buszközlekedésnek és a taxisoknak vezető szerepet kell vállalniuk a zöld átállásban.
A DRIVR az egyike azon dán taxitársaságoknak, amelyek úgy döntöttek, hogy előre menekülnek, és a zöld átállás élére állnak.
A DRIVR az ügyfelei számára már régóta lehetővé tette a választást hibrid, elektromos és hidrogénüzemű autók között, most pedig a Toyotával együttműködve jelentősen megnövelte üzemanyagcellás bérautói számát.

Egy nyilvános pályázaton a DRIVR nyerte el Koppenhága „ad hoc taxiszolgáltatásának” biztosítását.
Ez azt jelenti, hogy a fogyatékkal élő gyermekeket, értelmi fogyatékos állampolgárokat, kórházba tartó polgárokat, önkormányzati szolgálatot teljesítő dolgozókat és politikusokat a jövőben károsanyag-kibocsátás nélkül működő, hidrogénüzemű autóval szállítják majd a DRIVR sofőrjei, amennyiben taxival közlekednek – magyarázza a flottabővítésről és a pályázatról beszámoló autoblog.hu.
A DRIVR hidrogénüzemű taxijai a Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) és a Zero Emission Fleet Vehicles For European Rollout (ZEFER) projektek részeként álltak forgalomba, a The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU) támogatásával. A kezdeményezésben Koppenhága városa mellett a Toyota és a hidrogénipar szereplői is partnerként vesznek részt.
A cél a hidrogénalapú megoldások terjesztése az EU-ban.