2022. január 24., Timót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Dániában fókuszban a taxizás zöld átalakítása

Dániában folyamatban van a taxiszolgáltatások zöld átalakítása, a kormány céljai szerint 2030-ra már minden üzemelő taxinak zéróemissziósnak kell lennie. A Toyota és a DRIVR taxiszolgáltató e törekvés jegyében 100 első vagy második generációs Toyota Mirait állított forgalomba Koppenhágában.

Ezek a Toyota-modellek hidrogénüzeműek, melléktermékként pedig egyedül tiszta vizet bocsátanak ki.

A dán politikusok szerint a nyilvános buszközlekedésnek és a taxisoknak vezető szerepet kell vállalniuk a zöld átállásban.

A DRIVR az egyike azon dán taxitársaságoknak, amelyek úgy döntöttek, hogy előre menekülnek, és a zöld átállás élére állnak.

A DRIVR az ügyfelei számára már régóta lehetővé tette a választást hibrid, elektromos és hidrogénüzemű autók között, most pedig a Toyotával együttműködve jelentősen megnövelte üzemanyagcellás bérautói számát.

A DRIVR és a Toyota együttműködése Koppenhágában Fotó: Mikal Schlosser/Toyota Europe Newsroom

Egy nyilvános pályázaton a DRIVR nyerte el Koppenhága „ad hoc taxiszolgáltatásának” biztosítását.

Ez azt jelenti, hogy a fogyatékkal élő gyermekeket, értelmi fogyatékos állampolgárokat, kórházba tartó polgárokat, önkormányzati szolgálatot teljesítő dolgozókat és politikusokat a jövőben károsanyag-kibocsátás nélkül működő, hidrogénüzemű autóval szállítják majd a DRIVR sofőrjei, amennyiben taxival közlekednek – magyarázza a flottabővítésről és a pályázatról beszámoló autoblog.hu

A DRIVR hidrogénüzemű taxijai a Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) és a Zero Emission Fleet Vehicles For European Rollout (ZEFER) projektek részeként álltak forgalomba, a The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU) támogatásával. A kezdeményezésben Koppenhága városa mellett a Toyota és a hidrogénipar szereplői is partnerként vesznek részt. 

A cél a hidrogénalapú megoldások terjesztése az EU-ban.

Neked ajánljuk
Tavaly decemberben először előzték le a tisztán elektromos autók a dízeleket Európában Interaktív térkép készült az ország elektromosautó-töltőiről Jön a hidrogén a hazai vasúti közlekedésben is? A vállalatok ellátási láncai a vártnál lassabban zöldülnek Közel 40 milliót gyűjtött a Lidl a Semmelweis Egyetemnek
Tovább a forrásra: autoblog.hu
Vissza
Hírfolyam