Norvégiában a jövő elkezdődött – De vajon tényleg szép és fényes?
2021 novemberében a norvég piacon az újautó-eladások 73,8 százalékát tették ki a tisztán elektromos járművek. Ha a hibrid és plug-in hibrid járműveket is figyelembe vesszük, a zöldautók piaci részesedése már 94,9 százalékos. Norvégia 2025-re szeretné betiltani a belső égésű motorral szerelt autók értékesítését.
100 eladott autóból tehát 5 volt fosszilis üzemanyaggal hajtott a skandináv országban novemberben. A norvégok kedvenc újautómárkái a következők voltak a napi.hu cikke szerint:
- Tesla Model Y: 1013 darab,
- Tesla Model 3: 771 darab,
- Volkswagen ID.4: 725 darab,
- Audi Q4 e-tron: 661 darab,
- Nissan Leaf: 655 darab.
Teslákból ráadásul egy nagyobb szállítmány érkezik az év végére az északi országba, így akkor még a mostaninál is jobb eredményeket érhet el az amerikai márka a norvég piacon – hangsúlyozta a gazdasági híroldal az Electrek szakportálban megjelent gyorselemzésre támaszkodva.

Norvégia az elektromobilitás terjedésének felgyorsítása terén meglépte, amit mások nem mernek: nem az elektromos autók vásárlását támogatja, hanem a belső égésű motorral szerelt járművekét bünteti – mutatott rá a napi.hu.
Azt azonban hozzá kell tenni, hogy Norvégiában könnyebb ilyen radikális intézkedéseket hozni, hiszen rendkívül magas az életszínvonal. Amit viszont nagyban köszönhetnek a földgáznak és a kőolajnak.
Norvégia a legnagyobb nyugat-európai gáz- és olajkitermelő ország, a kőolaj az ország exportjának 40 százalékát és a GDP 14 százalékát teszi ki
– írta nemrég a qubit.hu tudományos oldal. A 2021 őszén felállt új norvég kormány pedig ki is áll a kőolaj és a földgáz mellett.