2022. augusztus 11., Tiborc, Zsuzsanna
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Következő fázisába lépett a brüsszeli alacsony kibocsátási zóna

Gebauer Szabolcs, az MTI brüsszeli tudósítója hívta fel rá a figyelmet, hogy a La Libre Belgique című napilap hétfői kiadása szerint 2022. január 1-jétől az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek tovább a brüsszeli régióban.

A belga főváros 2019 januárjában hozott létre alacsony kibocsátási zónát (Low Emission Zone, LEZ), amelyből fokozatosan kezdték el kitiltani a legszennyezőbb, elsősorban dízelüzemű járműveket. Ennek a folyamatnak a részeként a környezet védelme, valamint a légszennyezés csökkentése érdekében 2022 első napjától kezdve már az Euro 4-es besorolású dízelautók, kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezetben.

A január 1-jétől érvényes szabályozás 76 500 Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő 11 éves vagy annál idősebb járművet érint. Közülük körülbelül 25 ezret regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonásának menedzselésére a hatóságok három hónapos, április 1-jéig tartó átmeneti türelmi időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós bírságot kapnak, ez az összeg körülbelül 125 000 forintnak felel meg 

– részletezi a rendelkezés következményeit az MTI tudósítása.

A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az old timer kategóriába tartozó járművekre.

Reggeli csúcsforgalom Brüsszel európai uniós negyedében, a Rue de la Loi-n, flamand nevén a Wetstraaton 2019. december 19-én Fotó: MTI/EPA/Stephanie Lecocq

A légszennyezés évente legkevesebb kilencezer korai halálesetet, valamint szív- és érrendszeri vagy légúti betegséget okoz Belgiumban, ebből legalább ezret Brüsszelben. A régióban nyilvántartásba vett Euro 4-es besorolású dízelautók a károsanyag-kibocsátás 12 százalékáért felelősek a francia nyelvű La Libre Belgique hétfői cikke szerint.

A brüsszeli városvezetés 2025-ig fokozatosan kivonja a legtöbb dízelüzemű járművet a közlekedésből, addigra 86 százalékkal kívánják csökkenteni a nitrogén-dioxid, szintén 86 százalékkal a levegőbe kerülő korom koncentrációját, valamint 31,43 százalékosra szeretnék leszorítani a szálló por koncentrációját.

A tervek szerint következő lépésként legkésőbb 2025-től szűnik meg az Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók brüsszeli hajtási engedélye.

Neked ajánljuk
Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán Űrbéli buborékfelhőt vetnének be a felmelegedés ellen az MIT tudósai Péntek Csaba: A hamburgered ára A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó)
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam