2022. január 24., Timót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A nyersanyaghiány veszélyezteti az autóipar zöldülését

Ellátási problémák miatt esett vissza az autóipari termelés 2021 második felében. A világ egyik legnagyobb gyártója, a VW Group idén októberben harmadával kevesebb autót szállított le, mint egy évvel korábban. Az elemzők egy része a helyzet normalizálódását várja, sokak szerint azonban tartós lesz a nyersanyaghiány.

Az elektromosautó-akkumulátorok számára fontos alapanyagok, mint például a kobalt, a lítium és a grafit szállítása rendkívül kockázatos. A platina, az irídium és a nikkel pedig a hidrogéntermelés szűk keresztmetszetévé válhat. Márpedig az energiaátmenet nem sikerülhet hidrogén nélkül – idézi Karl Lichtblau, az IW-Consult ügyvezető igazgatója szavait a greendex.hu.

A Magyar Nemzet cikke szerint az elektromos autók gyártásához jelenleg még nélkülözhetetlen kobalt esetében az ismert készletek csak 11 évre elegendők.

Az Institut der Deutschen Wirtschaft tanulmánya alapján több mint húsz fontos nyersanyag esetében bizonytalan a folyamatos ellátás.

2020. szeptember 23-án mutatták be az új Volkswagen ID.4 e-SUV-t a német járműgyártó drezdai gyáregységében  Fotó: MTI/EPA/Filip Singer

A nyersanyagellátási problémák az Európai Unió számára sem ismeretlenek, éppen ezért kezdtek bele a körkörös gazdasági modell kiépítésébe.

Az akkumulátorok újrahasznosításával nyert alapanyagokból készült cellák teljesítménye ugyanis azonos a frissen bányászott fémekből készült akkumulátorokéval.

Neked ajánljuk
Rekord: az eladott új autók kétharmada elektromos volt tavaly Norvégiában Nőtt az alternatív meghajtású járművek eladása Kínában Rengeteg új elektromos autót mutatott be a Toyota A vállalatok ellátási láncai a vártnál lassabban zöldülnek Közel 40 milliót gyűjtött a Lidl a Semmelweis Egyetemnek
Tovább a forrásra: greendex.hu
Vissza
Hírfolyam