Nőtt az alternatív meghajtású járművek eladása Kínában
Kedvező adatokat közöltek a New York-i tőzsdén jegyzett kínai elektromosjármű-gyártók, a NIO Inc., az XPeng Inc. és a Li Auto – adta hírül az MTI. Bár a kínai újautó-piacon összességében visszaesés volt tapasztalható tavaly a 2020-as eladásokhoz képest, az alternatív meghajtású járművek értékesítése szembement a trenddel.
Az XPeng 16 000, a Li Auto pedig 14 087 elektromos autót értékesített decemberben, ami havi rekord mindkét cégnél. A tavalyi év egészében az XPeng 263 százalékkal, 98 155 járműre, a Li Auto pedig 177 százalékkal, 90 491-re növelte kiszállításait 2020-hoz mérten.
A NIO decemberben 49,7 százalékkal, 10 489-re növelte az elektromos járművek kiszállítását az előző év azonos időszakához képest. A negyedik negyedévben az értékesített autók száma 44,3 százalékkal, 25 034-re emelkedett, ami negyedéves rekord. A gyártó a tavalyi év egésze során 91 429 elektromos járművet adott el, 109 százalékkal többet, mint egy évvel korábban
– részletezte az MTI az eredményeket.

Kínában tavaly novemberben 2,52 millió új járművet adtak el, ami 9,1 százalékos visszaesés 2020 novemberéhez képest.
A kínai autógyártók szövetségének (CAAM) kimutatása szerint az általános trenddel szembement a kormány által is támogatott alternatív meghajtású autók (new energy vehicles, NEV) eladása, amelyekből 450 ezret értékesítettek novemberben, 121 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A NEV-kategória foglalja magában a teljesen elektromos, a plug-in hibrid és a hidrogén-üzemanyagcellás járműveket is.