2035-re karbonsemleges gyártást ígér és árcsökkenéssel számol a Toyota
2035-ben már csak zérókibocsátású modelleket hoz majd forgalomba a Toyota Nyugat-Európában, és addigra globálisan klímasemlegesen fog működni a gyártás is – közölte a japán autógyártó az MTI-vel. Az elektromos autózás mellett a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre törekszik a vállalat.
Az európai kínálatban a zéróemissziós modellek (Zero-Emission Vehicle, ZEV) aránya igényektől függően akár már 2030-ra meghaladhatja az 50 százalékot. Addig a Toyota és a Lexus – ahogyan erről néhány napja beszámoltunk – 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, valamint új hidrogén-üzemanyagcellás elektromos autók is várhatók.
A Lexus már most is szinte kizárólag öntöltő hibrid elektromos autókat ad el Európában, 10 év múlva pedig az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek majd
– hangsúlyozta az MTI szerint a közlemény.

A Toyota mindemellett üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban. A különféle hajtástechnológiák arányát térségenként a helyi adottságok és a kereslet fogja meghatározni – mutatott rá a vállalat.
A japán gyártó számításai alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökkenhet az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos autók. A Toyota ezért bízik a bővülésben, és 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó, közöttük 1 millió Lexus értékesítésével számol
– összegzett az MTI.