2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hasznos tanácsok téli elektromos autózáshoz

A fenntartható közlekedési megoldások és innovációk népszerűsítését célul kitűző Jövő Mobilitása Szövetség közleményben tudatta a jó hírt, hogy 71 százalékkal nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, egyúttal a szervezet jótanácsokkal is ellátta a télen elektromos autót használókat.

Tavaly 71 százalékkal nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, így jelenleg már több mint 21 540 tisztán elektromos autó közlekedik az ország útjain. A nyilvános elektromosautó-töltők száma 2021 első fél évében 45 százalékkal nőtt, jelenleg 1627 darab engedélyköteles töltő üzemel az országban – közölte a Jövő Mobilitása Szövetség az MTI-vel.

A szövetség felhívta a fagyos időben elektromos autózók figyelmét, hogy télen megnő az elektromos autók fogyasztása, így azonos útvonalon hosszabb töltési idővel kell számolni.

A németországi Duisburg-Essen Egyetem kutatása szerint télen 7 Celsius-fok alatt nagyjából 25-30 százalékkal csökkenhet az elektromos autók nyáron megszokott hatótávja, extrém hidegben (mínusz 7 Celsius-fok alatt) pedig akár 40 százalékot is eshet az ugyanannyi energiával megtehető távolság – hangsúlyozta a közlemény.

Mosolygó arc egy autó behavazott szélvédőjére rajzolva a debreceni Nagyerdőben 2019. december 2-án (A kép illusztráció) Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Egyrészt a hideg levegő magasabb közegellenállása miatt nő a fogyasztás, másrészt a téli gumik nagyobb gördülési ellenállása miatt, amit még tovább növelhet a nedves, havas vagy szennyezett útburkolat. A fogyasztást fokozó tényezők hatása lassú tempónál kevésbé érzékelhető, de országúton és autópályán már jelentős különbséget is okozhat.

Míg a hagyományos üzemű autók utastere a motor hulladékhőjével is fűthető, az elektromos autók esetében a fűtés is az akku kapacitását emészti – emelte ki a szövetség.

Téli használat mellett az elektromosautó-töltés megkezdése előtt érdemes az akkumulátort az ideális töltési hőmérséklet közelébe melegíteni – javasolta továbbá a Jövő Mobilitása Szövetség. Erre a célra az autó előfűtését ajánlotta a szövetség.

Ha az autó éjjel a szabadban parkol és tölt, akkor az előfűtéssel együtt a töltést is érdemes a reggeli tervezett induláshoz igazítani, mivel csatlakoztatott töltőkábellel külső áramforrásról felfűthető az utastér és jégmentesíthető a szélvédő is.

Neked ajánljuk
A Stellantis hisz az autómegosztás jövőjében Milyen legyen az Aquincumi híd? Beváltotta az MNB reményeit a Zöldotthon program Mennyire segíti elő a hazai szabályozás a vállalatok felelős hulladékgazdálkodását? 25 ezer autó használt akkumulátorát dolgozza fel évente a Hydrovolt frissen nyílt üzeme
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam