2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Új P+R parkolókat és biciklitárolókat terveznek az elővárosi vonalak mentén

„A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése” – írta a Facebookon Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

„A Budapestre érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson, Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig több mint 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdtük meg” – idézte az államtitkár szavait a Magyar Építők.

Vitézy Dávid vezetésével a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megkötötte a fejlesztésekre vonatkozó szerződéseket.

Ma a forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek, sőt bizonyos megállókban egyáltalán nincs is hol szabályosan letenni az autót. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják járműveiket, ami érthetően zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Erre a helyzetre jelentenek megoldást az új P+R parkolók 

– részletezte bejegyzésében Fürjes.

A budapesti Közvágóhíd csomópont. A vasúti felüljárón egy modern Stadler FLIRT vonat halad Kőbánya-Kispest csomópont felé Kunszentmiklós–Tass–Kelebia irányából Fotó: MTVA/Bizományosi/Jászai Csaba

A fejlesztésekben nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal. Az engedélyezési, kiviteli és tendertervek 2023-ban készülhetnek el.

Nemcsak az elővárosi vasútvonalak mentén, hanem a nagy budapesti csomópontok mellett és Budapest szélén is új P+R parkolókat építenek: Kelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolót, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz.

„Ezek mind-mind olyan fejlesztések, amelyek csökkentik a budapesti gigadugókat, és egyaránt szolgálják az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket”

– hangsúlyozta az államtitkár a cikk szerint.

Tervek, képek és további információk találhatók a magyarepitok.hu oldalon, ide kattintva.

Neked ajánljuk
Két további buszjáraton szállíthatunk kerékpárokat A budapestiek többsége még mindig támogatja a rakpart felszabadítását HajószezON: pénteken indul a körjárat a Dunán Rekordmeleget hozott a május Franciaországban Lépésről lépésre halad Japán afelé, hogy valóban az óceánba engedjék a fukusimai szennyvizet
Tovább a forrásra: magyarepitok.hu
Vissza
Hírfolyam