2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Itthon is tesztelhetjük a hidrogénbuszt

Február 11-től március 6-ig Kőbánya–Kispest és Vecsés között a Volánbusz üzemeltetésében közlekedik majd az a Solaris Urbino 12 electric H2 típusú autóbusz, amely a legelső hidrogén-üzemanyagcellás buszként vesz részt Magyarországon a közösségi közlekedésben – írja a villanyautosok.hu.

A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú jármű a Zöld Busz Program több mint három hétig tartó demonstrációs mintaprojektjével érkezik hazánkba, és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. azt várja tőle, hogy hasznos tapasztalatokkal szolgáljon majd a technológia hétköznapi felhasználhatóságával kapcsolatban. A tesztjelleggel közlekedő járművet bárki kipróbálhatja, díjmentesen igénybe vehető.

A Prim-Vol Trade Kft. által biztosított buszban egy 70 kW teljesítményű hidrogén-üzemanyagcella dolgozik, a tetején elhelyezett kompozit hidrogéntartályok egyszeri feltöltésével 350–400 kilométert képes megtenni a jármű. 

Solaris Urbino 12 electric H2 Fotó: HUMDA

A buszt bemutató sajtótájékoztatón Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára szerint az akkumulátoros elektromos buszok jó megoldást jelentenek a helyi és agglomerációs közösségi közlekedésben, de nagyobb távolságokon már a hidrogénhajtás jelentheti az optimális technológiát. Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója hozzátette: a hidrogénbuszok előnye, hogy hatótávban már felveszik a versenyt a dízelbuszokkal, és a töltési idejük sem sokkal hosszabb, azonban egyelőre egy viszonylag drága megoldásról van szó.

A tesztelés idejére az autóbusz üzemeltetéséhez szükséges hidrogént a Linde-csoport magyarországi leányvállalata, a Linde Gáz Magyarország Zrt. biztosítja. A buszt a mintaprojekt ideje alatt a Linde első és eddig egyetlen magyarországi teszt hidrogéntöltő állomásán töltik az Illatos úti telephelyen.

A busz egyszeri feltöltésével 350–400 kilométert képes megtenni Fotó: HUMDA
Neked ajánljuk
Milyen legyen az Aquincumi híd? Inkább kevesebb autót A budapestiek többsége még mindig támogatja a rakpart felszabadítását Sokallják a 480 farkast Svédországban, 170-re akarják csökkenteni Nemcsak a hordozórakéták, de a kibocsátásuk is az eget veri
Tovább a forrásra: villanyautosok.hu
Vissza
Hírfolyam