2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Jelentőset nőtt a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése itthon

Az idei első negyedévben 28 690 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 11 százalékkal kevesebbet, mint tavaly az azonos negyedévben. A magyar piacon a csökkenést elsősorban az átadások elhúzódása okozza. A hazánkban értékesített tisztán elektromos és plug-in hibrid gépkocsik száma nőtt.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású gépkocsik értékesítési rátája jelentősen, bár alacsony volumen mellett nőtt. Az első negyedévben 1272 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba, 127 százalékkal többet, mint 2021 első negyedévében 

– közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) április 6-án, szerdán az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján. Az egyesület szerint ugyanakkor a növekedési ütem elmaradt a várakozásoktól.

A német Audi AG magyarországi leányvállalata Győrben 2021-ben 1 620 767 személyautó-motort, köztük 96 976 elektromos motort gyártott le. A motorok mellett folyamatosan készülnek a kész személygépkocsik különféle típusai is, amelyek főként vasúton jutnak el a gyárból a megrendelőkhöz Fotó: MTVA/Bizományosi/Jászai Csaba

Az MGE összefoglalója szerint a gépjárműgyártás és -piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakát éli át, ami hosszabb szállítási határidőt, változó felszereltséget és magasabb árakat okozhat.

A magyar piacon egyelőre az érdeklődők és a megrendelők száma sem csökkent, így a piac mérhető csökkenését elsősorban az átadások elhúzódása okozza. Az év további részében számolni kell a rendelések ütemének érezhető lassulásával is.

Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, közel 16 százalékos a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket a járműveket reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel vagy egyéb üzleti okok miatt vonják ki a forgalomból. Ez a trend nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, sem környezetvédelmi szempontból – húzta alá az MGE. 

Neked ajánljuk
Igaz, hogy az e-autók környezetszennyezőbbek, mint a hagyományos meghajtásúak? Tévedés, hogy lehetetlenül sok áramkútra lesz majd szükségünk Szélvédők újrahasznosításával próbálkozik az Audi Mennyire segíti elő a hazai szabályozás a vállalatok felelős hulladékgazdálkodását? 25 ezer autó használt akkumulátorát dolgozza fel évente a Hydrovolt frissen nyílt üzeme
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam