Nyártól kötelezően bővítendő az új járművek alapfelszereltsége
Amint arra a LeasePlan flottakezelő felhívta a figyelmet, július 6-át követően már csak rendeletben meghatározott, új biztonsági berendezésekkel rendelkező autó vezethető be a piacra az Európai Unióban.
Az Európai Bizottság célja, hogy a 2020-as helyzethez képest az évtized végére a felére csökkentse a súlyos sérülésekkel járó balesetek számát. A járművek alapfelszereltségének kötelező bővítése így nem csupán az autóban ülők, hanem az egyéb úthasználók védelmét is szolgálja.
A bevezetés kétlépcsős lesz, idén július 6-a után az új típusokra vonatkozik az elvárás, tehát a korábban bevezetett modellek tovább árusíthatók, azonban
2024. július 7-től már minden új személyautót és kishaszongépjárművet fel kell szerelni az előírt biztonsági berendezésekkel.

és hogy melyek ezek?
- vészfékezést jelző lámpa
- fáradtságfigyelő kamerarendszer
- sávtartó berendezés
- tolatássegítő rendszer
- aktív sebességtartó automatika, amely az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozás betartását teszi egyszerűbbé
A 2014 novembere óta forgalomba helyezett új személyautóknál az EU kötelezően előírja az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer meglétét, kishaszongépjárművekben idén júliustól kötelező a bevezetése.
A rendeletben meghatározott további biztonsági előírások között szerepelnek a töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági övek, nagyobb frontális védelmi zóna a veszélyeztetett úthasználók – gyalogosok, kerékpárosok, motorosok – sérüléseinek mérséklésére, továbbá a megerősített oldalirányú ütközésvédelem.
Előzetes statisztikák alapján tavaly 19 800 halálos kimenetelű baleset történt az unió országainak közútjain, ami 5 százalékos emelkedést jelent 2020-hoz képest, ám 13 százalékkal elmarad a járvány előtti, 2019-es adatoktól.