2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Még kevés az elektromos busz a német utakon

„Beruházásainkat arra összpontosítjuk, hogy az évtized végére a teljesen elektromos járművekre álljon át a buszgyártó részlegünk Európában” – mondta el a Daimler AG német járműipari konszern buszgyártó részlegének igazgatója, Till Oberwörder egy e-mobilitási rendezvény előtt a németországi Mannheimben.

A Daimler Buses 2018-ban mutatta be a teljesen elektromos eCitaro városi autóbuszt – emlékeztetett rá Oberwörder. Jelenleg több mint 600 eCitaro közlekedik Európa útjain.

Oberwörder hangsúlyozta, hogy a közlekedés átállásához nem elég elektromos buszokat gyártani, hanem meg kell teremteni az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is. A Daimler Buses ezért nemcsak a buszt, hanem mindig a teljes csomagot kínálja.

A tavaly tavasszal tesztjelleggel Budapesten közlekedő Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbusz az ArrivaBus Kft. telephelyén tartott bemutatón 2021. május 20-án Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Az elektromos mobilitás terén a városi buszokban van a legnagyobb növekedési potenciál 

– húzta alá Till Oberwörder.

A Daimler mindazonáltal még egy ideig foglalkozni fog a belső égésű motorral hajtott buszok fejlesztésével is – fűzte hozzá a buszgyártó részleg vezetője.

Összességében még mindig alacsony az elektromos meghajtású buszok aránya. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége szerint a németországi utakon tavaly ősszel közlekedő 35 ezer buszból 1200 volt elektromos hajtású – számolt be róla az MTI.

Neked ajánljuk
Milyen legyen az Aquincumi híd? Inkább kevesebb autót A budapestiek többsége még mindig támogatja a rakpart felszabadítását Mennyire segíti elő a hazai szabályozás a vállalatok felelős hulladékgazdálkodását? 25 ezer autó használt akkumulátorát dolgozza fel évente a Hydrovolt frissen nyílt üzeme
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam