A magyarok nyitottak, de az áttöréshez szükség van a megfelelő ösztönzőkre
Közlekedés
2022. május 23.
Az EY Magyarország még 2021 novemberében készített reprezentatív kutatást, amelynek eredményei szerint minden harmadik magyar járművezető gondolkodik rajta, hogy elektromos autót vásároljon, méghozzá a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt – írta az MTI.
Az EY kutatásának főbb állításai a magyarok és az alternatív hajtású járművek viszonyáról
- A magyarok 80 százaléka még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású autót.
- A megkérdezettek 53 százaléka kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.
- Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók.
- A megkérdezettek 9 százaléka már legközelebb is elektromos autót venne.
- A válaszadók 14 százaléka mindenképp elektromos kocsit fog hajtani a jövőben.
- A kutatásba bevontak 47 százaléka mérlegeli hibrid autó vásárlását.
- A magyarokat leginkább az e-autók magasabb ára, valamint az akkumulátor esetleges meghibásodásával és cseréjével járó költségek rettentik el az elektromos autóktól.
- A válaszadókat ezeken túl a rövid hatótáv, a lassú töltési idő, valamint a jármű gyorsan csökkenő értéke aggasztja.
- A kutatás résztvevői szerint leginkább vételár-támogatásokkal, adó- és illetékkedvezményekkel, valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne ösztönözni az e-mobilitásra váltást.

A Volkswagen tisztán elektromos hajtású, ID.3-as modelljei sorakoznak a német járműgyártó zwickaui gyárában 2019. november 4-én (A kép illusztráció) Fotó: MTI/EPA/Jens Schlüter
Mit tehetnek a cégek?
- Személyre szabott ajánlatokkal volna növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv Magyarországon, ehhez a kereskedőknek sokkal jobban kell koncentrálniuk az ügyfélkapcsolatok ápolására és az egyedi igények kiszolgálására – emelte ki László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
- A hazai vállalatok is ösztönözhetik az e-mobilitás terjedését, környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el – hívta fel rá a figyelmet Vékási Tamás, az EY adótanácsadás üzletágának vezetője.
Neked ajánljuk
2030-ra akár az összes autóeladás 60 százalékát is kitehetik az elektromos autók
Májusban átlépte az 51 ezret a zöld rendszámos autók száma itthon
Itt az első kép az ősszel érkező Polestar 3 elektromos SUV-ről
Péntek Csaba: A hamburgered ára
Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre
MTI
Vissza
Hírfolyam