2022. július 3., Kornél, Soma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A magyarok nyitottak, de az áttöréshez szükség van a megfelelő ösztönzőkre

Az EY Magyarország még 2021 novemberében készített reprezentatív kutatást, amelynek eredményei szerint minden harmadik magyar járművezető gondolkodik rajta, hogy elektromos autót vásároljon, méghozzá a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt – írta az MTI.

Az EY kutatásának főbb állításai a magyarok és az alternatív hajtású járművek viszonyáról

  • A magyarok 80 százaléka még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású autót.
  • A megkérdezettek 53 százaléka kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.
  • Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók.
  • A megkérdezettek 9 százaléka már legközelebb is elektromos autót venne.
  • A válaszadók 14 százaléka mindenképp elektromos kocsit fog hajtani a jövőben.
  • A kutatásba bevontak 47 százaléka mérlegeli hibrid autó vásárlását.
  • A magyarokat leginkább az e-autók magasabb ára, valamint az akkumulátor esetleges meghibásodásával és cseréjével járó költségek rettentik el az elektromos autóktól.
  • A válaszadókat ezeken túl a rövid hatótáv, a lassú töltési idő, valamint a jármű gyorsan csökkenő értéke aggasztja.
  • A kutatás résztvevői szerint leginkább vételár-támogatásokkal, adó- és illetékkedvezményekkel, valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne ösztönözni az e-mobilitásra váltást.
A Volkswagen tisztán elektromos hajtású, ID.3-as modelljei sorakoznak a német járműgyártó zwickaui gyárában 2019. november 4-én (A kép illusztráció) Fotó: MTI/EPA/Jens Schlüter

Mit tehetnek a cégek?

  • Személyre szabott ajánlatokkal volna növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv Magyarországon, ehhez a kereskedőknek sokkal jobban kell koncentrálniuk az ügyfélkapcsolatok ápolására és az egyedi igények kiszolgálására – emelte ki László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
  • A hazai vállalatok is ösztönözhetik az e-mobilitás terjedését, környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el – hívta fel rá a figyelmet Vékási Tamás, az EY adótanácsadás üzletágának vezetője.
Neked ajánljuk
2030-ra akár az összes autóeladás 60 százalékát is kitehetik az elektromos autók Májusban átlépte az 51 ezret a zöld rendszámos autók száma itthon Itt az első kép az ősszel érkező Polestar 3 elektromos SUV-ről Péntek Csaba: A hamburgered ára Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam