Diákvállalkozások ötletei versengtek
Okospénztárca, fenntartható food truck és albérletkereső alkalmazás is döntős a középiskolás startupok versenyén, amelyen minden eddiginél több, összesen 96 hazai középiskolás vett részt. A megméretést a uSchool oktatási program keretében a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamarával stratégiai partnerségben rendezték.
Minden eddiginél több fiatal vett részt a uSchool oktatási programban: a 96 diákból álló 21 csapat a világ vezető vállalatai és startupjai által használt ötletfejlesztési megoldásokat ismertek meg, a való életben is használható üzleti ismereteket szereztek.
A Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara (British Chamber of Commerce in Hungary – BCCH) és az Invendor Tanácsadó Kft. stratégiai partnersége, a BCCH-uSchool Entrepreneurship Club keretében vonja be a diákok képzésébe a versenyszektor szereplőit.
Az öt legígéretesebb diákvállalkozás közé választotta a zsűri például a GrEAT alkalmazást, amellyel beolvashatjuk az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett allergéneket, így segít a tudatos és biztonságos választásban, jelentősen megkönnyítve az élelmiszer-allergiások életét.
A Dorm8 alkalmazása segítségével az egyetemi hallgatók egyéni igényeiknek megfelelő albérletet kereshetnek. A Rekamé projekt célja pedig az, hogy megvalósítsa Magyarország első fenntartható food truckját: a csapat az élelmiszer-hulladék minimalizálása érdekében olyan alapanyagokat használna a főzéshez, melyek szavatossági ideje a közeljövőben lejár.
A BCCH felmérést készített a programban részt vevő diákok körében arról, hol látnak globális és hazai piaci lehetőségeket, mit tartanak a sikerhez vagy épp kudarchoz vezető kulcstényezőknek.
Figyelemre méltó, hogy míg a uSchool-diákok a társadalmi fenntarthatóságban, az új kommunikációs megoldásokban és a játékfejlesztésben látják a legnagyobb globális üzleti potenciált, addig a magyar piacon az IT/telekommunikáció, a marketing, illetve az oktatás az a három terület, ahol szerintük egy startup sikeres lehet.