2018. augusztus 20., István
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Fenntartható fejlődési célok oktatása – az intézmény mint példa

Meg kell tanulnunk megérteni azt az összetett világot, amiben élünk. Képesnek kell lennünk az együttműködésre, arra, hogy felemeljük a szavunkat, és a pozitív változások érdekében cselekedjünk. A fenntarthatóságra nevelés célja olyan kompetenciák fejlesztése, amelyek felkészítenek arra, hogy figyeljünk oda a cselekedeteinkre, azok jelenlegi és jövőbeli társadalmi, kulturális, gazdasági és környezeti hatásaira helyi és globális nézőpontból egyaránt – fogalmaz a Köznevelés című folyóirat Fenntarthatóságra neveléssel foglalkozó száma.

A fenntarthatóságra nevelés nem csak arról szól, hogy a fenntarthatóságról tanítunk, és újféle tartalmakkal bővítjük a tananyagokat. Az iskoláknak és egyetemeknek olyan helyekké kellene válniuk, ahol meg is lehet tapasztalni a fenntarthatóságot, ezért az összes folyamatukat a fenntarthatóság alapelvei szerint kellene tervezniük.

Az egész intézményes megközelítés azt célozza, hogy a fenntarthatóság érvényesüljön az intézmény minden részében.

Ebbe beletartozik a tananyagok újragondolása, a kampusz működtetése,
a szervezeti kultúra, a diákok bevonása,
a vezetés és a menedzsment,
a közösséggel való kapcsolat és a kutatás.

Fotó: Cassdull/Wikimedia Commons

Az egész intézményes megközelítés legfontosabb elemei

  • Az egész intézményre kiterjedő folyamat, amelynek során az összes érdekelt – vezetőség, tanárok, tanulók, adminisztrátorok – bevonásával dolgozzák ki az egész intézményre vonatkozó fenntarthatóságra nevelési jövőképet és tervet.
  • Az intézmény új irányultságához szükséges technikai és pénzügyi támogatás, ideértve például a felhasználható jó példák összegyűjtését, a vezetőség és az adminisztratív munkatársak képzését vagy az útmutatók és az ezekhez kapcsolódó kutatások kidolgozását.
  • Intézményközi együttműködés, ami elősegíti egymás kölcsönös támogatását, az egész intézményes megközelítés egymástól való tanulását, és elősegíti, hogy ezt
    a megközelítést minél többen megismerjék, és ezáltal adaptálni tudják.

Ilyen módon az intézmény maga szolgál például a diákok számára. A fenntartható tanulási környezet, mint például az ökoiskolák vagy a zöld kampuszok, segíti az oktatókat és a diákokat abban, hogy a fenntarthatósági alapelveket a mindennapok részévé tegyék, valamint átfogó módon segít a kapacitásépítésben, a kompetenciák fejlesztésében és az értékalapú oktatásban.

Neked ajánljuk
Februárig lehet pályázni a Stockholmi Ifjúsági Víz Díjra Sokat tanulhatunk az alumíniumdobozok sorsából Indul a Dunavirág Vízibusz A jégkorszakoktól a globális felmelegedésig: amikor az éghajlat írja a történelmet Cipzáras cifraságok
Tovább a forrásra: ofi.hu
Vissza
Hírfolyam