2018. november 13., Szilvia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ötletek a fenntartható fejlődési célok oktatásához – A szegénység felszámolása

A világ vezetői 2015 szeptemberében New Yorkban egy történelmi ENSZ-csúcstalálkozón elkötelezték magukat többek között amellett, hogy véget vetnek a szegénységnek, megküzdenek a klímaváltozással, és harcolnak az igazságtalanság ellen. Ezen célok megvalósíthatósága azonban a most felnövekvő generáción is múlik majd.

A fenntarthatóbb világ kialakításához és a fejlődési célokban foglalt kérdések iránt való elköteleződéshez az egyéneknek kell a fenntarthatósággal kapcsolatos változás motorjává válniuk.

sok múlik Az oktatáson 

Ehhez olyan tudásra, képességekre, értékekre és attitűdökre van szükségük, amelyek felkészítik őket arra, hogy hozzájáruljanak a fenntarthatósághoz – vagyis a megfelelő oktatás alapvető fontosságú a fenntarthatóság eléréséhez.

A fenntarthatósági célokért tenni tudó egyénnek rendelkeznie kell bizonyos kulcskompetenciákkal, hogy konstruktívan és felelősségteljesen kapcsolódjon a mai világhoz. Ezen kulcskompetenciák egyike a rendszerben való gondolkodás képessége:

A diákokat képessé kell tenni az összefüggések felismerésére és megértésére, az összetett rendszerek elemzésére.

1. FFC: A szegénység felszámolása

Az első Fenntartható Fejlődési Cél feldolgozásához szükség van a szegénység kialakulásának okait, földrajzi eloszlását, valamint az extrém szegénységnek az emberi jogokra és szükségletekre gyakorolt hatását érintő ismeretek elsajátítására.

Az elméleti tudás azonban önmagában nem tesz képessé az előítéleteink meghaladására, az elesettek iránti együttérzésre, szolidaritásra, a rászorulók melletti kiállásra.

A diákokból csak akkor válhat a szegénység felszámolásáért a helyi közösségekben is tenni tudó és akaró felnőtt, ha gyakorlati projektek, akciók során sajátíthatják el az ehhez szükséges készségeket, szerezhetnek tapasztalatot a szegénységről és az együttműködés erejéről.

Erre alkalmat teremthetünk a következő ötletek valamelyikének megvalósításával:

  • Fair trade termékeket árusító diákcég tervezése,
    működtetése.
  • A helyi civil szervezetekkel, magánvállalkozókkal
    és/vagy közösségi csoportokkal stb. együttműködve
    olyan helyi szolgáltatás megtervezése és kivitelezése,
    ami a szegények tanítására és/vagy elhelyezkedési
    esélyeik növelésére irányul.
  • Iskolák és egyetemek közötti partnerség kialakítása.
  • A helyi vagy a globális szegénységről szóló tudatosságnövelő kampány (kiállítás) tervezése és kivitelezése.
Neked ajánljuk
Sokat tanulhatunk az alumíniumdobozok sorsából Kert – Közösség – Könyvtár: szakmai nap az iskolakertek jegyében Világjobbító cégek egy alapban – megdöbbentő hozammal Hogyan állhatnánk másképp a hulladékhoz? Három tipp, amit érdemes ellesni a passzív házak építőitől
Tovább a forrásra: ofi.hu
Vissza
Hírfolyam