2019. március 22., Beáta, Izolda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tiszta jövőt akar a Z generáció

Több mint 100 pályamű érkezett az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával megvalósított környezetvédelmi reklámfilmpályázatra.

A 13–19 éves fiataloknak egyperces filmekben kellett kortársaikat környezettudatos életmódra és a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözni. A „ZöldenJobb.mp4 elnevezésű, 500 ezer forint összdíjazású kreatív reklámfilmpályázat győztesei egy professzionális stábbal újraforgathatják reklámfilmjeiket, amelyekkel akár tv-k képernyőin is találkozhatnak majd.

Akár animációval vagy stop-motion technikával készült, akár rappelve vagy ismeretterjesztő stílusban adta át üzenetét, akár egy párhuzamos dimenzióban vagy egy apokaliptikus jövőben játszódott, az IKSZ pályázatára beérkezett reklámfilmek egy dolgot azonosan láttatnak: a lustaság és érdektelenség teszi tönkre leginkább a környezetünket.

Ezzel szemben a fiatalok olyan jövőt akarnak maguknak, ahol nem szennyezett az ivóvíz, nem mérgező a levegő, és az ő gyermekeiknek is egészséges élete és felnőttkora lehet.

„A beküldött környezetvédelmi reklámfilmekből kiderül, hogy a mai fiatalok már sokkal környezettudatosabbak, mint a felnőttek. Műveikben azt üzenik, hogy mindenkinek kötelessége óvni Földünket, ezért gondolkodjunk globálisan, de cselekedjünk lokálisan, amely megközelítésnek legelemibb része a szelektív hulladékgyűjtés – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.

„Örömmel tapasztaltuk, hogy ez a generáció már tudatában van annak, hogy a hulladék értékes alapanyag, amelyből újrahasznosítás után ismét hasznos eszközök válhatnak” – tette hozzá.

Rácz Botond a ZöldenJobb.mp4 reklámfilmpályázatra készített gyurmafilmje arról mesél, hogy csupán egy mozdulattól milyen szennyezetté vagy milyen tisztává válhat környezetünk Fotó: Italos Karton Egyesülés/youtube.com

Az IKSZ és az ITM által megvalósított környezetvédelmi reklámfilmpályázatra az ország minden részéről érkeztek nevezések.

A legjobb műveket egy szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt dr. Makai Martina, az ITM helyettes államtitkára, Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, illetve Regős Ábel filmrendező is.

A zsűri szavazatai alapján a pályázat győztese Balogh Máté lett, egy legóember rémálmát bemutató stop-motion technikával készült, egyedülállóan kreatív reklámfilmalkotással, és 150 000 forint értékű filmes vásárlási utalvány nyert.

A második helyezett Máté Ádám, Máté Benedek, Magyar Péter és Pusztai Lőrinc közös filmje lett, amellyel az alkotók egy 100 000 forint értékű vásárlási utalványt nyertek, a harmadik helyet pedig a kőszegi Bersek József Általános Iskola csapata szerezte meg, amely 50 000 forint értékű vásárlási utalványt nyert. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó 100 000 forint értékű filmes vásárlási utalványt Lővei Balázs nyerte.

Neked ajánljuk
Elkezdődött a fenntarthatósági témahét A könyv- és a környezetszeretet olykor kéz a kézben jár Megjelent az MNB zöld pénzügyi pályázata Áder János: a 21. század a víz évszázada lesz Óriási napelemes rendszert szereltek tetőre a hollandok
Tovább a forrásra: gazdasagportal.hu
Vissza
Hírfolyam