2019. április 24., György
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Országos iskolakert-fejlesztési program indul

Az Agrárminisztérium, az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara saját iskolakert-kezdeményezéseik összehangolásaként országos iskolakert-fejlesztési programot indít januárban, melynek keretében tankerteket hoznak létre a nagyvárosi iskolákban.

A program legfontosabb célja a szemléletformálás, mivel a jövő környezeti kihívásaival csak felkészülten, környezettudatos hozzáállással lehet szembenézni – olvasható az Agrárminisztérium közleményében.

A négy szervezet egyetért abban, hogy a jövő nemzedékeinek környezettudatosságát fejleszteni kell, hiszen enélkül nem létezhet élhető jövő,

a fiatalok környezeti nevelésének egyik legkézenfekvőbb gyakorlóterepe pedig az iskolakert.

A program elindítását a korábbi évek munkája alapozta meg: az Agrárminisztérium 2018-ban elfogadott Városi Agrárpolitika szakpolitikai programja, az Iskolakertekért Alapítvány szakmai-módszertani fejlesztései és az Iskolakert-hálózat felépítése, a Váci Egyházmegyei Karitász részéről az egyházmegye területén indított iskolakert-népszerűsítő és szakmai támogató munka, illetve a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával együtt Nógrád megyében indított „Földforgatók” nevű agrár-pályaorientációs pilotprogram.

Az iskolakert nyitottságra, türelemre, felelősségvállalásra, öngondoskodásra nevel, felkelti az igényt az egészséges táplálék iránt, nyitja az érdeklődést a mezőgazdasági és környezeti témájú pályaválasztás irányába Fotó: UGA CAES/Extension/Visual hunt

Az Országos Iskolakert-fejlesztési Program első része a 2019 januárjában induló Iskolakerti Alapozó Alprogram, melyet az Agrárminisztérium támogat. A program szakmai tartalmának kidolgozója és lebonyolítója az Iskolakertekért Alapítvány. Az Alapozó Alprogram külön kategóriában támogatja a 2018 őszén útjára indított „Földforgatók” pilotprogramba bevont iskolákat is.

A továbbfejlődés érdekében az Országos Iskolakert-fejlesztési Program második részeként iskolakerti tematikus modulok közös kidolgozása kezdődött el. 

Ezek célja, hogy az iskolakerti tevékenységekben rejlő változatos oktató-nevelő lehetőségek között minél több intézmény megtalálja a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelőket.

Az iskolakert gondozásával a gyerekek megtanulják természeti környezetük helyes és tudatos használatát, alapvető természettudományi tapasztalatokat szereznek, és lehetőségük adódik gyakorlatban kipróbálni, élő folyamatok során alkalmazni a tanórákon hallottakat – olvasható a kormany.hu-n.

Neked ajánljuk
Így váltak a diákok KörnyezetBarátokká! Egy hét, amikor minden a fenntarthatóságról szólt A Hupikék Törpikék a tengerek védelmében Néztem, hogy úszik egy plasztikszemét Föld Fesztivál az Állatkertben
Tovább a forrásra: kormany.hu
Vissza
Hírfolyam