2020. július 5., Emese, Sarolta
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A klímaváltozás témaköre a tantervben

A Nemzeti alaptanterv által közvetített értékek és ismeretek szerves részét képezi, hogy a felnövekvő nemzedéknek meg kell tanulnia az erőforrásokat tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen használni – áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma által közzétett állásfoglalásban.

Oláh Lajos, a Demokratikus Koalíció (DK) képviselője írásbeli kérdéseket intézett az emberi erőforrások miniszteréhez arról, hogy a kormány szándékozik-e a környezetvédelmet és a klímaváltozás témakörét sokkal erőteljesebben beépíteni a Nemzeti alaptantervbe (NAT), és hogy 2018-ban milyen környezeti nevelési programokat szervezett a kabinet.

Kásler Miklós nevében Rétvári Bence államtitkár küldött választ a DK képviselőjének, amelyet az Országgyűlés honlapján is közzétettek. Eszerint Magyarország kormánya nem csak elméletben elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt, ezért számos konkrét lépéssel segíti, hogy a környezettudatosság és a felelősségvállalás a köznevelés gyakorlatának részévé váljon.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) munkatársai arra is felhívták a figyelmet, hogy

a jelenleg készülő NAT is előtérbe állítja a fenntartható jövő iránti elkötelezettség kialakításának feladatát, ezért 2018-ban a pedagógusminősítés kompetenciaterületei is kiegészültek a fenntarthatóságra nevelés pedagógiai tevékenységeivel.

A környezetvédelem fontossága az Erzsébet-táborok programjaiban is megjelenik. Zánkán szelektíven gyűjtik a hulladékot, és a gyerekeket a programokon keresztül is ösztönzik a természet megóvására. A fotón épp kézműves foglalkozáson vesznek részt a Zánkai Erzsébet Üdülőközpont és Táborban 2018 júniusában Fotó: Bodnár Boglárka, MTI

Emellett az Emmi által fenntartott Ökoiskola Hálózat és – az Agrárminisztérium által működtetett – Zöld Óvoda Hálózat intézményeiben rendszerszerűen, mindennapi gyakorlatként foglalkoznak a fenntarthatóságra neveléssel. 

Szintén a környezetvédelemre irányítja a diákok figyelmét az Emmi koordinálásában megvalósuló Fenntarthatósági témahét, amelyhez az iskolák egyre nagyobb számban csatlakoznak tanévről tanévre. A 2017/2018-as tanévben több mint 1500 iskola mintegy 320 ezer tanulója vett részt a témahéten, az ahhoz kapcsolódó tanárképzésbe pedig 430 pedagógust vontak be. 

Neked ajánljuk
Az ipar igényeihez igazodó, fenntartható megoldások megtalálása Az élelmiszer-biztonsági világnap alkalmából oktatási honlapot indított a Nébih Cseresznyetermesztés Magyarországon (2014-2018) Lélegzetelállító videó a Nap egy évtizedéről Számítógépeket ajándékozott a Honda a Jahn Ferenc Kórháznak
Tovább a forrásra: magyarnemzet.hu
Vissza
Hírfolyam