2020. augusztus 4., Dominika, Domonkos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Online tartalmakkal találhat utat a fiatalokhoz a környezet ügye

A Szent István Egyetem fiatal kutatójának felmérése alapján úgy tűnik, hogy a kíváncsiság megvan a fiatalokban, a környezettudatosságuk erősítéséhez azonban sokkal több nekik szóló online tartalomra is szükség volna.

Szeberényi András, a Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar (SZIE GTK) doktorjelöltje nemcsak a tizennégy-huszonöt éves korosztály internethasználati szokásaira volt kíváncsi, hanem arra is, hogy a fiatalok hogyan viszonyulnak a környezeti problémákhoz – írja a kutatást ismertetve a Rakéta.

A kutató által összeállított kérdőívet összesen ötszáztizenhat nyolcadik osztályos diák, hétszázötvenkettő középiskolás és háromszáznégy egyetemi hallgató töltötte ki a Heves megyei Gyöngyösi járásban.

„Azért esett a választásom ezekre a korcsoportokra, mivel a mostani tizennégy-huszonöt éves generációt a jövőben még inkább érinteni fogják az egyre fokozódó környezeti problémák, ezzel egy időben viszont azt a tudást is elsajátíthatják – akár online –, amely megoldást jelenthet a kialakult környezeti nehézségekre.

– hangsúlyozta a fiatal kutató. A felmérés alapján a válaszadók többsége a formális oktatás korai szakaszaiban találkozik a környezettudatossággal, ám változó, hogy mit értenek alatta. A megkérdezettek 76,3 százaléka például szelektíven gyűjti a hulladékot, 65,1 százalékuk igyekszik spórolni az energiával és a vízzel, de néhányan a saját kerti zöldségek termesztését, a biotermékek vásárlását és az elektromos autók elterjedését is ide sorolták.

„A diákok tehát összességében környezettudatosnak ítélik magukat, és próbálnak hozzájárulni a környezetvédelemhez, a hírolvasási szokások alapján azonban kiderült, hogy önmaguktól csak nagyon kevesen tájékozódnak a témában. Mindez arra enged következtetni, hogy ismereteik többségére a tantárgyi órák keretein belül tesznek szert” – összegezte eredményeit a fiatal kutató, aki szerint az online kommunikáció eszközeivel sokat lehetne fejleszteni a fiatalok környezettudatos magatartásán.

A  felmérés alapján a fejlesztéshez minden feltétel adott, hiszen a megkérdezett fiatalok csaknem mindegyike rendelkezett az online tartalmak fogyasztásához szükséges eszközzel. Szeberényi András szerint oktatóvideókkal és erre a célra fejlesztett mobilapplikációkkal meg lehetne szólítani a fiatalokat, és át lehetne adni számukra a környezeti problémák leküzdésére szolgáló alternatívákat.

Neked ajánljuk
Ötletek a fenntartható fejlődési célok oktatásához – Tisztességes munka és gazdasági növekedés Mi mindent köszönhetünk az erdőknek? – A WWF infografikáiból kiderül Így segített a diákoknak a Schneider Electric Fogaskerekekből gitár A számok tükrében: beszédes infografikák a hazai megújuló energiáról
Tovább a forrásra: raketa.hu
Vissza
Hírfolyam