A fenntartható és etikus divat világába szeretnék bevezetni a magyar fiatalokat
Felmérések alapján a divatipar a világ egyik legszennyezőbb iparága. Ezért elengedhetetlen az iparág új alapokra helyezése, környezeti és társadalmi hatásainak megismertetése. Ebben próbál meg segíteni egy közösségi finanszírozáson alapuló, fiatalokat megcélzó edukációs kampány, amelyet a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület és a Fashion Revolution Hungary kezdeményezett.
„A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület (NDL) 2015 óta kiemelten foglalkozik a fenntartható és etikus divat minél szélesebb körben való népszerűsítésével. Ezt a törekvést erősíti 2017 óta a motivált hazai kemény maggal és önkéntesekkel működő Fashion Revolution Hungary kampány, mely a mintegy száz országban működő Fashion Revolution mozgalom hazai ága” – idézi a Dehir.
A „Divatosan a környezetért” kampány célja egy aktív részvétellel és az élményalapú tanulás módszereivel dolgozó közösségi edukációs program elindítása.
Az interaktív, 13–18 éves korosztályt megszólító platformok, eszközök – elismert szakemberek, illetve kutatásaik bevonásával – a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét kívánják feltárni jól érthető, könnyen feldolgozható formában.
A program egyik tananyagfejlesztője, a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium divat- és stílustervező szaktanára és a Debreceni Egyetem Mediális Kultúratudomány alprogram PhD-hallgatója, Balogh Dóra szerint „a tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A felelős vásárlási szokások kialakításáért és fenntartásáért következetes tervezői szemléletre és szervezeti kampányokra van szükség. Továbbá olyan fenntarthatósági eseményekre, melyek élményalapú pedagógiai módszerek beépítésével kerülnek kidolgozásra.”
A program elemei közé tartozik egy 60 oldalas e-book, YouTube-videók és Podcast-beszélgetések szakemberekkel és influencerekkel, illetve egy különleges divatesemény is. Aki adományozni vagy informálódni szeretne, az Adjuk össze! oldalán futó közösségi kampány felületén teheti meg ezt.