2022. július 3., Kornél, Soma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fenntartható és etikus divat világába szeretnék bevezetni a magyar fiatalokat

Felmérések alapján a divatipar a világ egyik legszennyezőbb iparága. Ezért elengedhetetlen az iparág új alapokra helyezése, környezeti és társadalmi hatásainak megismertetése. Ebben próbál meg segíteni egy közösségi finanszírozáson alapuló, fiatalokat megcélzó edukációs kampány, amelyet a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület és a Fashion Revolution Hungary kezdeményezett.

„A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület (NDL) 2015 óta kiemelten foglalkozik a fenntartható és etikus divat minél szélesebb körben való népszerűsítésével. Ezt a törekvést erősíti 2017 óta a motivált hazai kemény maggal és önkéntesekkel működő Fashion Revolution Hungary kampány, mely a mintegy száz országban működő Fashion Revolution mozgalom hazai ága” – idézi a Dehir.

A „Divatosan a környezetért” kampány célja egy aktív részvétellel és az élményalapú tanulás módszereivel dolgozó közösségi edukációs program elindítása.

Az interaktív, 13–18 éves korosztályt megszólító platformok, eszközök – elismert szakemberek, illetve kutatásaik bevonásával – a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét kívánják feltárni jól érthető, könnyen feldolgozható formában.

A program egyik tananyagfejlesztője, a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium divat- és stílustervező szaktanára és a Debreceni Egyetem Mediális Kultúratudomány alprogram PhD-hallgatója, Balogh Dóra szerint „a tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A felelős vásárlási szokások kialakításáért és fenntartásáért következetes tervezői szemléletre és szervezeti kampányokra van szükség. Továbbá olyan fenntarthatósági eseményekre, melyek élményalapú pedagógiai módszerek beépítésével kerülnek kidolgozásra.”

A program elemei közé tartozik egy 60 oldalas e-book, YouTube-videók és Podcast-beszélgetések szakemberekkel és influencerekkel, illetve egy különleges divatesemény is. Aki adományozni vagy informálódni szeretne, az Adjuk össze! oldalán futó közösségi kampány felületén teheti meg ezt.

Neked ajánljuk
Digitális tanösvényt alakítottak ki a mátraverebély-szentkúti kegyhelyen A Tanács ajánlást fogadott el a zöldátállást szolgáló tanulás ösztönzéséről Mi kerüljön a bevásárlókosárba? Péntek Csaba: A hamburgered ára Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre
Tovább a forrásra: dehir.hu
Vissza
Hírfolyam