2021. június 19., Gyárfás
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fenntartható és etikus divat világába szeretnék bevezetni a magyar fiatalokat

Felmérések alapján a divatipar a világ egyik legszennyezőbb iparága. Ezért elengedhetetlen az iparág új alapokra helyezése, környezeti és társadalmi hatásainak megismertetése. Ebben próbál meg segíteni egy közösségi finanszírozáson alapuló, fiatalokat megcélzó edukációs kampány, amelyet a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület és a Fashion Revolution Hungary kezdeményezett.

„A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület (NDL) 2015 óta kiemelten foglalkozik a fenntartható és etikus divat minél szélesebb körben való népszerűsítésével. Ezt a törekvést erősíti 2017 óta a motivált hazai kemény maggal és önkéntesekkel működő Fashion Revolution Hungary kampány, mely a mintegy száz országban működő Fashion Revolution mozgalom hazai ága” – idézi a Dehir.

A „Divatosan a környezetért” kampány célja egy aktív részvétellel és az élményalapú tanulás módszereivel dolgozó közösségi edukációs program elindítása.

Az interaktív, 13–18 éves korosztályt megszólító platformok, eszközök – elismert szakemberek, illetve kutatásaik bevonásával – a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét kívánják feltárni jól érthető, könnyen feldolgozható formában.

A program egyik tananyagfejlesztője, a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium divat- és stílustervező szaktanára és a Debreceni Egyetem Mediális Kultúratudomány alprogram PhD-hallgatója, Balogh Dóra szerint „a tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A felelős vásárlási szokások kialakításáért és fenntartásáért következetes tervezői szemléletre és szervezeti kampányokra van szükség. Továbbá olyan fenntarthatósági eseményekre, melyek élményalapú pedagógiai módszerek beépítésével kerülnek kidolgozásra.”

A program elemei közé tartozik egy 60 oldalas e-book, YouTube-videók és Podcast-beszélgetések szakemberekkel és influencerekkel, illetve egy különleges divatesemény is. Aki adományozni vagy informálódni szeretne, az Adjuk össze! oldalán futó közösségi kampány felületén teheti meg ezt.

Neked ajánljuk
Az UNESCO szerint a klímaváltozásnak az iskolai tananyagban van a helye Edukációs kampány indult a méhekért A világ országai közül elsőként Izrael betiltja az állati szőrmék kereskedelmét, de sok a kivétel Gyógyszermaradványoktól és mikroműanyagoktól mentes lazacokat tenyésztenek majd Zalaegerszegen Lengyelországban is bíróságon próbálják kikényszeríteni a hatékonyabb klímavédelmi intézkedéseket
Tovább a forrásra: dehir.hu
Vissza
Hírfolyam