A környezeti nevelés is lehet digitális és innovatív
A már tizenegyedik alkalommal meghirdetett Invitech InnoMax-díj pályázatán közel 70 munka közül választották ki a nyerteseket, amelyek közt volt tanulási nehézségekkel küzdő fiatalokat segítő alkalmazás, az iskolai drónprogramozást támogató fejlesztés és az energia- és klímatudatosság témáját körüljáró oktatási felület is.
A Pro Gemmo Alapítvány a győri Mobilis Interaktív Kiállítási Központban álmodta meg interaktív, digitális környezetvédelmi oktatási projektjét, az oda látogató iskoláskorú gyerekeknek.
Az idén nyáron megvalósuló projekt egymásra épülő élmények segítségével építené a diákok zöldszemléletét.
Az első részben egy prezentáció keretében magyarázzák el a fenntarthatóság alapjait és a klímaváltozás problematikáját, a második részben pedig egy applikációban, a kiterjesztett valóság segítségével mutatnak be információkat.
A szervezet hosszú évek óta fejleszti projektjét mind tartalmilag, mind az eszközöket tekintve. A projekt jóvoltából 1500 iskolás számára valósulhat meg az élményalapú oktatás napjaink egyik legfontosabb problémájának és összefüggéseinek megértésével.
A környezettudatos nevelést helyezi előtérbe a Németh Imre Alapítvány is, amely egy összetett projekttel támogatja a természetvédelmi, környezetvédelmi tevékenységet, valamint az ezzel kapcsolatos oktatási, nevelési, képességfejlesztési programokat a Kossuth Lajos Technikum és az orosházi diákok számára. Tavaly fát ültető robotot programozhattak a tanulók, a projekt célja idén két új drón beszerzése volt, hogy elindíthassák a drónprogramozás lehetőségét a diákok körében