Globálisan a klímaváltozás még mindig kis teret kap az oktatásban
Az UNESCO szerint a pedagógusok bizonytalannak érzik magukat a témában, ráadásul közel egyharmaduk semmilyen képzésen nem hallott a klímaváltozásról.
A szervezet adatai szerint száz országból ötvenhárom nemzeti tantervbe került be a klímaváltozás témája, de a legtöbb esetben csak felületesen tanítják – írja a DownToEarth nyomán az Eduline.
A megkérdezett tanárok több mint 60 százaléka nem érzi magát elég kompetensnek a témában, 70 százalékuk pedig nem tudja, hogyan kellene tanítani a diákokat erről a globális jelenségről.
Ez nem meglepő, tekintve, hogy az országok túlnyomó része nem biztosít a témára irányuló képzést a pedagógusok számára: a válaszadók 36 százaléka egyáltalán nem részesült ilyenben.
„A klímakrízis már nem a távoli jövő fenyegetése, hanem a globális valóság. Minden diáknak meg kell értenie a klímaváltozást, és ösztönözni kell őket arra, hogy vegyék ki a részüket a probléma megoldásából. A tanároknak pedig meg kell adni a szükséges tudást ahhoz, hogy oktathassanak a témáról” – fogalmazott az UNESCO főigazgatója, felszólítva az érintett államokat, hogy mihamarabb ültessék a nemzeti tantervbe a klímaváltozás témáját.