A virtuális valóságot hívják segítségül a természetet fenyegető reális veszélyek érzékeltetéséhez
A WWF és a Lenovo közösen hozta létre a VR Expedíció digitális edukációs programot, hogy a diákok a távolból is megismerhessék az érintetlen természet szépségeit.
A jövő generációjának környezeti kérdésekkel és természetvédelemmel kapcsolatos gondolkodása alapjaiban fogja meghatározni bolygónk sorsát – hangsúlyozza a WWF pedagógiai programjának szentelt oldalán.
Programjukat elsősorban középiskolákba juttatják el, hogy érdekes és interaktív módon alakítsák a fiatalok gondolkozását, és bővítsék ismereteiket a természet megóvásával kapcsolatban, olyan változatos témakörökben, mint az erdők, a vizesélőhelyek, a klíma vagy az energia – a Lenovo támogatásának köszönhetően akár a VR-technológiák integrálásával:
a 360 fokos kamerával rögzített természetfilmek a tantermekből egyenesen a háborítatlan erdők és vízpartok világába repítik a tanulókat a Lenovo ThinkReality eszközein keresztül.
A technológia lehetővé teszi, hogy a gyerekek interaktívan bővítsék természetvédelmi ismereteiket, vagy akár csoportosan vegyenek részt egy virtuális „tárlatvezetésen”: testközelből fedezhetik fel Magyarország természetvédelmi szempontból izgalmas pontjait vagy akár az afrikai szavannák varázslatos sokféleségét is.
A foglalkozás az energiatakarékosság megértetésével és a fogyasztói társadalom ökoszisztémákat is átalakító beavatkozásainak ismertetésével vezeti végig a diákokat egy olyan úton, melyen keresztül megismerhetik a hazai természetes erdei és vizesélőhelyeket, és hogy mit tehetnek ők maguk azért, hogy megóvják és ezáltal maguk is hozzájáruljanak ezeknek az értékes élőhelyeknek a fennmaradásához.
- További információ: adomany.wwf.hu/wwfforchildren