2018. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Különleges denevér maradványaira bukkantak Új-Zélandon

Egy több millió évvel ezelőtt élt óriásdenevér megkövesedett maradványait fedezték fel Új-Zélandon ausztrál, új-zélandi, brit és amerikai kutatók. Az emberek megjelenése előtt két denevérfajon kívül nem volt szárazföldi emlősállat Új-Zélandon.

A csendes-óceáni állam területén ma élő összes többi szárazföldi emlős a tengerentúlról érkezett az elmúlt 800 évben.

A Scientific Reports című folyóiratban bemutatott ősi, mára kihalt denevér fogait és csontjait a Déli-szigeten fekvő St Bathans közelében, 19-16 millió éves miocén időszaki üledékekben fedezték fel.

A mai átlagos denevéreknél nagyjából háromszor nagyobb állat a Vulcanops jennyworthyae nevet kapta, egyrészt megtalálója, Jenny Worthy, másrészt a tűz és a vulkánok római istene, Vulcanus után, ami utal Új-Zéland földtörténetére és a St Bathansban lévő legendás Vulcan Hotelre is.

A felfedezésről készült rekonstrukciós ábrázolások az origo.hu oldalon találhatóak.

Az elmúlt évezred során Új-Zélandon elterjedt kisragadozók komoly kihívást jelentenek a helyi fauna számára, ezért a helyi Kivimentő Program is nagy hangsúlyt helyez irtásukra, sőt egyes kutatók a génszerkesztés eljárásától sem riadnának vissza szaporodásuk megállítása érdekében.

Tovább a forrásra: origo.hu