2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Tizenkét új állatfajt fedeztek fel az Amazonas vidékén

Az Amazonas esőerdőinek megóvása évtizedek óta a természetvédelem kiemelt ügye, teljes joggal – gondoljuk, valahányszor újabb fajok felfedezéséről olvasunk, amelyekre ezen a kiapadhatatlan gazdagságúnak tűnő élőhelyen bukkannak a kutatók. Most tizenkét új állatfajt fedeztek fel az Amazonas mentén.

A két expedíció során tizenkét új állatfajt, köztük békákat, gyíkokat és baglyokat fedeztek fel a kutatók. A szakemberek mintegy 200 állat- és növényfaj több mint 1700 példányát vizsgálták meg.

Az expedíció egyik célja az volt, hogy többet tudjanak meg a Loxopholis nevű gyíkfaj szaporodásáról. Ezek a hüllők közösülés nélkül szaporodnak, néhány alfajuk kizárólag nőstényekből áll.

Az Amazonas brazíliai vidéke több mint ötmillió négyzetkilométeren terül el, és több ezer állat- és növényfaj otthonául szolgál Fotó: Neil Palmer/CIAT/Wikimedia Commons

Ezen a területen mind újabb és újabb fajokat fedeznek fel – a Természetvédelmi Világszervezet (WWF) szerint minden második nap egyet.

A begyűjtött fajok segítségével a szakértők a dél-amerikai fauna evolúciós fejlődésének mintázatát fogják elemezni.

„A különböző állatcsoportokat genetikai, morfológiai és fiziológiai elemzésnek vetjük alá. Ezek közül a tanulmányok közül néhány annak felmérésében segít, mekkorára növeli a kihalás kockázatát ezen fajok esetében, ha a következő években nő a hőmérséklet” – mondta el Miguel Trefaut Rodrigues, a São Pauló-i Egyetem kutatója.

Macskátlanítanának egy új-zélandi települést Három évig számolják majd, hány macska él Washingtonban Japán újra legalizálná a bálnavadászatot Szigetközi csodák kirándulóknak Kertészkedés a tenger alatt (videóval)