2018. november 14., Aliz

Új bogárfajt fedeztek fel Csehországban

A porvafélék (Dermestidae) családjába tartozó új bogárfajt fedeztek fel kutatók egy part menti erdőségben Dél-Morvaországban, a Morva és a Thaya folyók összefolyásánál magasodó öreg tölgyfákon – számolt be az MTI alapján az index.hu.

A Cseh Tdományos Akadémia biológiai központja (BC CAS), a prágai Cseh Élettudományi Egyetem és az Ostravai Egyetem kutatói négy egyed tanulmányozása alapján készítettek leírást az új fajról, amelynek felfedezéséről a Folia Heyrovskyana című magazinban számoltak be.

Ez egy rendkívüli felfedezés. Közép-Európa alaposan tanulmányozott terület, és csak nagyon ritkán bukkanni a tudomány számára ismeretlen fajokra

– mondta Petr Sipek, a Cseh Rovartani Társaság tagja.

A porvafélék családjába tartozó új bogárfajnak, a paranovelsis moravicusnak a jelek szerint masszív öreg tölgyfákra van szüksége a túléléshez. A kutatók eddig kizárólag ezeken a fákon azonosították őket.

Paranovelsis moravicus Fotó: novinky.cz

A Morva és a Thaya folyók összefolyásánál elterülő vidéket gyakran a morvaországi Amazonas-medenceként emlegetik. A területre jellemző masszív öreg tölgyfák azonban egyre fogyatkoznak. Az 1990 és 2009 közötti időszakban a tölgyfák több mint fele eltűnt.

Macskátlanítanának egy új-zélandi települést Három évig számolják majd, hány macska él Washingtonban Újabb különleges cet esett áldozatul a tengerben lebegő műanyagnak Feltérképezik a Föld minden élőlényének genetikai kódját Egyre nehezebbek és magasabbak vagyunk