2019. augusztus 21., Hajna, Sámuel

A korallok elmenekülhetnek a nagy meleg elől

Ausztrál kutatók a Dél-kínai-tengerben találták meg egy korábbi korallvándorlás bizonyítékait.

Ahogy a bolygó és vele a tengerek melegszenek, az egykor színpompás korallzátonyok helyét halott, fehér vázak veszik át. Egy új kutatás eredményei most megerősítették a kutatók korábbi feltételezéseit: a korallok lárvaként az óceáni áramlatokkal szabadon lebegve képesek optimálisabb élőhelyet keresni és így megmenekülhetnek a túlmelegedéstől – számolt be a Scientific American.

Fotó: q phia/flickr.com

Ausztrál kutatók egy csoportja Hongkongtól északkeletre, a Dél-kínai-tenger Daya Bay nevű partjainál talált rá az egykori korallzátonyok maradványaira. A Geology című folyóiratban publikált tanulmányukban radioizotópos kormeghatározás alapján arra a következtetésre jutottak, hogy

a korallok mintegy 6850–5510 évvel ezelőtt éltek a területen, amikor a tenger hőmérséklete mintegy 2 fokkal volt melegebb a mostaninál, és feltehetőleg az egyenlítő felmelegedő vizeiből érkeztek.

A felfedezés reményt adhat a korallokért aggódóknak, ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy nem minden korallfaj egyedei képesek ekkora távolságok áthidalására, ráadásul Daya Bay vize jelenleg meglehetősen szennyezett, nem jelentene optimális menedéket az újonnan érkező korallok számára.

A természetvédelem csendes hősei WWF: 53 százalékkal csökkentek az erdőben élő gerincesek 50 év alatt Megnyugtató ölelések gyűrűjében Rengeteg település csatlakozna az európai mobilitási héthez Amikor megfordítjuk az esernyőt