2019. április 25., Márk

A korallok elmenekülhetnek a nagy meleg elől

Ausztrál kutatók a Dél-kínai-tengerben találták meg egy korábbi korallvándorlás bizonyítékait.

Ahogy a bolygó és vele a tengerek melegszenek, az egykor színpompás korallzátonyok helyét halott, fehér vázak veszik át. Egy új kutatás eredményei most megerősítették a kutatók korábbi feltételezéseit: a korallok lárvaként az óceáni áramlatokkal szabadon lebegve képesek optimálisabb élőhelyet keresni és így megmenekülhetnek a túlmelegedéstől – számolt be a Scientific American.

Fotó: q phia/flickr.com

Ausztrál kutatók egy csoportja Hongkongtól északkeletre, a Dél-kínai-tenger Daya Bay nevű partjainál talált rá az egykori korallzátonyok maradványaira. A Geology című folyóiratban publikált tanulmányukban radioizotópos kormeghatározás alapján arra a következtetésre jutottak, hogy

a korallok mintegy 6850–5510 évvel ezelőtt éltek a területen, amikor a tenger hőmérséklete mintegy 2 fokkal volt melegebb a mostaninál, és feltehetőleg az egyenlítő felmelegedő vizeiből érkeztek.

A felfedezés reményt adhat a korallokért aggódóknak, ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy nem minden korallfaj egyedei képesek ekkora távolságok áthidalására, ráadásul Daya Bay vize jelenleg meglehetősen szennyezett, nem jelentene optimális menedéket az újonnan érkező korallok számára.

Tovább a forrásra: scientificamerican.com