2022. január 21., Ágnes

Másik naprendszerből származó meteor csapódhatott a Földbe

Az emberiségnek talán még évszázadokra van szüksége, hogy másik naprendszerekbe látogasson, de most úgy tűnik, hogy egy másik naprendszer látogatott el hozzánk – legalábbis ezt feltételezik a Harvard Egyetem tudósai.

2014-ben Pápua Új-Guinea területén csapódott egy kisebb meteorit a Földbe, amiről azt feltételezik, hogy nem a mi naprendszerünkből érkezett.

Ami a Földbe csapódik, az általában a naprendszerünkből származik. Azaz olyan alkotóanyagok az összetevői, amik a mi naprendszerünket is alkotják, míg a csillagközi dolgoknál más, idegen alkotóanyagokat lehet találni. Ez olyan, mintha egy palackba zárt üzenet érkezne valamilyen messzi helyről. Mintha a parton sétálva néznénk a partra mosott kagylókat, és ezzel a óceánról is tanulhatnánk.

– magyarázta Abraham Loeb, a Harvard Egyetem Csillagászati Tanszékének vezetője a CNN-nek.

Loeb és Amir Siraj ennél azért jóval részletesebben is tanulmányozta a meteoritdarabot. Először is azt kellett kideríteni, hogy milyen sebességgel lépett be a Föld atmoszférájába, mert ebből meg tudják becsülni, hogy nagyjából milyen távolságról érkezett. Megnézték, hogy milyen sebességgel csapódott a Földbe, és ebből azt számolták ki, hogy olyan tízezer évre van szükség, hogy egyik csillagról a másikra jusson. Mivel nem tudják megmondani, hogy egészen pontosan honnan származik, ezért az sem egyértelmű, hogy milyen régi, de a tudósok szerint akár ősi is lehet, mert a galaxis átutazásához több száz millió évre lenne szükség.

Az egyik legizgalmasabb lehetőség, ami ebben a kis meteoritban rejtőzhet, hogy a naprendszerünkön kívüli élet nyomait lehet megtalálni rajta.

Van rá esély, hogy kiderüljön, hogy az élet képes a csillagközi utazásra, mert például a meteorit magjában baktériumok vagy mikroszkopikus medveállatkák a durva körülmények ellenére is képesek lehetnek életben maradni.

– mondja Loeb.

A tanulmány szerint átlagosan tízévente fordulhat elő, hogy egy csillagközi meteor a Földbe csapódjon, azaz a naprendszerünk körül rengeteg lebeghet, és egy nap ezeket is meg lehet majd vizsgálni.

Gyönyörűen kivehető adventi tűzgömb szelte át az eget (videók) Ismeretlen fajok nem csak az esőerdők mélyén rejtőzhetnek Magyar kutatás: előre jelezhetők lesznek a kártevők és a kórokozók Megint a műholdak tűntek fel fényfüzérként az égen (videókkal) A kriptovalutáknál alkalmazott technológia a művészi aukciókra is betette a lábát...