2019. november 19., Erzsébet

Sok tanulsággal szolgált a világ első klónozott tehenének élete

Elpusztult a világ első klónozott tehene egy japán kutatóintézetben. A közlemény szerint az állat magas kort, 21 évet és három hónapot élt meg.

A Kaga nevű tehén múlt héten pusztult el az Isikava prefektúrában lévő állattenyésztési kutatóintézetben. A tehén hím ikre, Noto tavaly májusig élt. A tehenek átlagos életkora húsz év.

A klónozott állatok 1998 júliusában születtek a Kindai Egyetem és a kutatóközpont közös kutatási programjában. A tudósok azt a technológiát alkalmazták a klónozáshoz, amellyel Nagy-Britanniában megalkották a világ első klónállatát, Dollyt, a birkát 1996-ban.

2018 júniusában készült kép Kagáról Fotó: kyodonews.net

Kaga egészségi állapota szeptember végére romlott meg annyira, hogy már nehezen tudott lábra állni. Táplálékkiegészítőkkel próbáltak javítani az állapotán, és gyulladáscsökkentőt is kapott a lábai miatt. Ennek ellenére október elején már nem tudott felállni, és múlt szerdára elpusztult.

Az isikavai intézetben 2006-ig 14 tehenet klónoztak, a kutatást azonban később visszafogták, mivel 2009-ben betiltották a klónozott marhahús forgalmazását. A szarvasmarhákat ezt követően a klónozott tehenek élettartamának tanulmányozására tartották.

Zseniális berendezéssel védekeznek az emelkedő tenger ellen a Hollandok (videóval) Húsz órán át szenvedett egy elgázolt medve az út szélén, számonkérés lett belőle Nagyot lépett előre az EU a klímavédelem terén Fantasztikus finn felfedezés: fehérje-előállítás a levegőből Pohár a legtermészetesebb csomagolásból