2020. szeptember 24., Gellért, Mercédesz

Két újabb gyíkfajt fedeztek fel a Galápagos-szigeteken

Amerikai kutatók az óriásteknősökről híres Galápagos-szigetek Isabela-szigetének két vulkánján azonosították az eddig ismeretlen gekkókat.

A Phyllodactylus andysabini nevű gekkót a Wolf-vulkán lejtőin találták, a Phyllodactylus simpsoni bölcsőjének helyét pedig a Darwin-vulkánon határozták meg, bár ez utóbbi faj elterjedt az Isabela-sziget egészén, sőt megtalálható a Fernandina-szigeten is.

A korábban ismeretlen gyíkokat genetikai úton azonosították két amerikai szervezet, a Tropical Herping és a Galapagos Conservancy, valamint a Galápagos-szigeteki Nemzeti Park kutatói.

Fotó: twitter.com/Info vétérinaire

Az újonnan felfedezett fajokat – további 56, az Ecuadorhoz tartozó szigetcsoporton honos hüllőfajjal együtt – a napokban publikált könyvükben írják le a tudósok.

A Galápagos a világ bizonyára legjobban tanulmányozott szigetcsoportja, mégis szinte naponta lep meg bennünket új felfedezésekkel – hangoztatta a nemzeti park igazgatója, Jorge Carrion.

A szigetcsoport Ecuador partjaitól mintegy 1000 kilométerre terül el a Csendes-óceánon.

Kihalás megakadályozása: sikerült megfejteni az ebihalak egy rejtélyét Teljesen új zöldségfajták létrehozását tervezi a Bayer Állami támogatás az elektromos rásegítésű kerékpárokra Egyre kevesebb a jég az Északi-sarkkörön Kitalálja, hogy melyik modell vezeti a Porsche eladási listáját?
Tovább a forrásra: infostart.hu