2020. január 29., Adél

Az eddig véltnél jóval rövidebb volt a Föld élővilágát sújtó első nagy kihalási esemény

Egy kínai, ausztrál, amerikai és kanadai szakemberekből álló kutatócsoport szerint csak 200 ezer évig tartott a Föld élővilágát több mint 400 millió évvel ezelőtt sújtó első nagy kihalási esemény.

A Kínai Tudományos Akadémiához tartozó Nancsingi Geológiai és Paleontológiai Intézet, az Ausztrál Nemzeti Egyetem, a kanadai Nyugat-Ontariói Egyetem, valamint a Kaliforniai Egyetem szakemberei nyolc éven át tanulmányozták az ordovícium és a szilur földtörténeti időszakok határát jelző kőzeteket, amelyeket a délnyugat-kínai Jünnan tartománybeli Jungsan megyében tártak fel.

A projektben részt vevő Csan Zsenpin, a nancsingi intézet munkatársa szerint a vizsgált kőzetréteg az ordovícium–szilur kihalási esemény idejéből való fosszilis üledékeket rejt magában.

Ordovíciumi tengeri állatok Fotó: wikipedia.org

Az üledékminták alapján a kutatók megállapították, hogy az ordovícium végén bekövetkezett esemény 443,1 millió évvel ezelőtt kezdődött, és 442,9 millió évvel ezelőtt ért véget, ami az eddig vélthez képest jóval rövidebb periódust jelent.

A Solid Earth Sciences című nemzetközi folyóiratban publikált tanulmány szerint az érintett időszakban nagymértékű jegesedés következett be: a 150 millió köbkilométernyi jégmező a globális tengerszint gyors, 100-150 méternyi csökkenéséhez vezetett, az élővilág tömeges kihalását eredményezve.

-57 fokos reggel Szibériában (videóval) Évmilliók óta alakítja a természetet az emberi tevékenység A baktériumokból készült fehérje jobb a környezetnek Hófehér fuga vegyszer nélkül, házilag Nem csak a futókörnél, a körkörös gazdaságban is jeleskedik az Adidas