2020. július 9., Lukrécia

Lenyűgöző világot fedeztek fel a tenger mélyén (videóval)

A délnyugat-ausztráliai Bremer Marine Park víz alatti kanyonjaiban egyebek között virágállatokat, tengervíz- és geológiai mintákat gyűjtöttek be a szakemberek, nagyjából 4000 méter mélyről kezdődően egészen a felszíntől számított 200 méterig.

A Nyugat-Ausztráliai Egyetem és a Schmidt Óceánkutató Intézet közös expedíciójának vezetője, Julie Trotter szerint a Bremer-kanyon függőleges szikláit és hegygerinceit lenyűgöző mélytengeri korallok borítják, amelyek gyakran megannyi organizmusnak adnak otthont, apró ökoszisztémák sokaságát alkotva – olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A szakember, aki az egyetem földtudományi és oceanográfiai intézetének munkatársa, hozzátette, hogy

az expedíciónak köszönhetően szerzett új ismeretek jelentősen segíteni fogják ezeknek a korábban ismeretlen ökoszisztémáknak a jobb megértését és megóvását.

Fotó: youtube.com/Schmidt Ocean

Malcolm McCulloch, az egyetem munkatársa szerint

a mostani felfedezésnek globális jelentősége van,

mivel az Ausztráliát övező vizek az Antarktiszt körülölelő Déli-óceánnal vannak összeköttetésben, és az összes jelentős óceánra hatással vannak, valamint

a bolygó éghajlati rendszerének szabályozásáért is felelnek.

Az Ausztráliát övező óceánok mélyebb vizeinek nagy része még felfedezésre vár. A mostani expedíció keretében a Bremer-, Leeuwin- és Perth-kanyonokat térképezték fel a kutatók.

Tovább a forrásra: infostart.hu