2021. szeptember 17., Zsófia

Utoljára száz éve látott kaméleont találtak Madagaszkáron (videóval)

A madagaszkári és német kutatókból álló csoport pénteken jelentette be, hogy az afrikai sziget északnyugati részén tett expedíciójuk alatt a Voeltzkow-kaméleon (Furcifer voeltzkowi) több példányát látták.

A Salamandra folyóiratban publikált tanulmányukban leírták, hogy genetikai elemzéssel azonosították a fajt, és megállapították, hogy közeli rokona a Labord-kaméleonnak (Furcifer labordi).

A tudósok úgy vélik, mindkét hüllőfaj csak az esős évszakban él, tojásból kelnek ki, gyorsan nőnek, megküzdenek a riválisaikkal, párosodnak, majd meghalnak – mindezt néhány rövid hónap alatt.

„Ezek az állatok a gerincesek tiszavirágjai” – fogalmazott Frank Glaw, a kutatásban részt vevő bajor természettudományi gyűjtemény hüllő- és kétéltűszakértője.

A kutatók leírása szerint a kaméleon nőstényének mintázata vemhessége alatt különösen színes, ha a példány hímekkel találkozik, vagy izgatott valamiért.

A kutatók arra is felhívták a figyelmet, hogy a Voeltzkow-kaméleonok élőhelye az erdőirtások miatt veszélyben van.

Azonosították a mai bálnák szárazföldi ősét Mégsem halt ki az ezüstfejű antechinus Két évtized után ismét rozmár látogatott a Watt-tengerhez (videóval) Európai Mobilitási Hét: kedvezményt ad a zöld rendszámosoknak a miskolctapolcai élményfürdő Dobj le 100 kilót! – karbonkalkulátorral és jó tanácsokkal a füstmentes jövőért