A közös szelfik népszerűbbé teszik az állatokat, de ez valójában ront a kilátásaikon
A Természetvédelmi Világszövetség felhívásban sürgeti a majmokkal – csimpánzokkal, gorillákkal és más emberszabásúakkal – készített szelfik száműzését a közösségi oldalakról, mert a felvételek aláássák a veszélyeztetett fajok megmentésére tett erőfeszítéseket.
A Természetvédelmi Világszövetség szakemberei attól tartanak, hogy az állatvédelmi központok munkatársait vagy éppen etológusokat az állatokkal szoros interakcióban ábrázoló képek hozzájárulnak a tiltott állatkereskedelem fenntartásához, és saját szelfik készítésére csábítanak.
Korábban kutatások már bebizonyították, hogy az emberszabásúak szerepeltetése a reklámokban csökkentette az állatok veszélyeztetettségével kapcsolatos információk hatását.
Az IUCN attól tart, hogy a közösségi médiában megjelenő hasonló tartalmak is ezt a hatást érhetik el. A szervezet munkatársainak tapasztalatai alapján, ha egy ismert személyiség kismajom társaságában szerepel egy képen, rendre megugrik a majomtartás iránt érdeklődők száma.

A kép önálló életet él
A szakemberek szerint a mégoly jó szándékkal, fontos üzenet társaságában közzétett felvételek is ellenkező hatást érhetnek el. A kontextus ugyanis nagyon könnyen elveszik a szociális médiában. Lehet, hogy egy poszt éppen a majmok háziállatként való tartása ellen szólal fel – az illusztrációként használt kép azonban könnyen népszerűvé válhat, és éppen az ellenkező hatást érheti el.
Ráadásul a képek nyomán sokak számára elfogadott, sőt, vágyott dolog lesz emberszabásúakkal fényképezkedni, holott
egy ilyen portré komoly kockázatokat hordozhat magában: hiszen számos betegség, így például a koronavírus, rájuk is veszélyt jelent.
Jane Goodall világhírű főemlőskutató és az általa alapított szervezetek hasonló megfontolásokból már tavaly felhagytak az állat-ember interakciókat ábrázoló képek közzétételével.