2022. augusztus 19., Huba

Az összes szervét regenerálni képes állatot azonosítottak a tengerben

A tengerekben élő aszcídiák egyik faja az összes szervét képes regenerálni, akkor is, ha három részre darabolják – állapították meg a Tel-avivi Egyetem (TAU) kutatói.

Az aszcídiák osztályába több száz faj tartozik. Ezek az élőlények a világ minden óceánjában és tengerében előfordulnak. Gyakran megbújnak a sziklákon, álcázva magukat, ezért nehéz észrevenni őket.

A vizsgált faj a Vörös-tengerben lévő Akabai-öbölben él. A kutatók több tucatnyi példányát darabolták fel három részre. Az egyes darabokban rövid idő alatt az összes szerv regenerálódott, és három külön állat jött létre.

A vizsgált Polycarpa mytiligera Fotó: slashgear.com

„Soha ezelőtt nem tapasztaltunk még ilyen regenerálódási képességet egy olyan magányosan élő fajnál, amely ivarosan szaporodik” – jegyezték meg a kutatók.

A Padovai Egyetem szakembereinek közreműködésével készített tanulmányt a Frontiers in Cell and Developmental Biology című folyóirat publikálta.

Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán Űrbéli buborékfelhőt vetnének be a felmelegedés ellen az MIT tudósai Péntek Csaba: A hamburgered ára A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó)