2022. május 27., Hella

Dinoszauruszlelet: egy ismert alrend ismeretlen fajtájának csontvázmaradványaira bukkantak

A korai jurakorban élő dinoszauruszok egy eddig ismeretlen fajtájából származó példány maradványaira bukkantak kutatók a délnyugat-kínai Jünnan tartományban – számolt be róla a Hszinhua kínai állami hírügynökség. A Jünnan Egyetem kutatócsoportja az eLife című biológiai szaklapban publikálta eredményeit.

A Yuxisaurus kopchickinek elnevezett taxont a koponya és a csontváz egyéb részeinek jellegzetességei alapján azonosították – adta hírül az origo.hu az MTI közleménye alapján.

A mintegy 190 millió évvel ezelőttről fennmaradt maradványok a thyreophora, vagyis a páncélos dinoszauruszok alrendjébe tartozó egyedtől származnak, ám a tanulmány szerint a vizsgált példányt tulajdonságainak egyedi kombinációja különbözteti meg a páncélos dinoszauruszok többi, már ismert fajtájától.

A Yuxisaurus kopchicki csontvázának rekonstrukciója Forrás: Xi Yao, Paul M Barrett, Lei Yang, Xing Xu, Shundong Bi/CVEB (Centre for Vertebrate Evolutionary Biology, Yunnan University)/eLife/CC BY 4.0

Az eddig általánosan elfogadott elmélet szerint a thyreophora alrendjébe tartozó dinoszauruszok a késő jurakorban, mintegy 150 millió évvel ezelőtt éltek.

A tanulmány ide kattintva elolvasható angol nyelven.

Új óriásszalamandra-fajra bukkantak Kínában (videóval) Megnőtt a fehérfejű langurok száma Innovációval az északi tájak energetikai átállásáért Sokallják a 480 farkast Svédországban, 170-re akarják csökkenteni Nemcsak a hordozórakéták, de a kibocsátásuk is az eget veri