2018. november 15., Albert, Lipót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Komoly károkat okoz a Duna kiszámíthatatlan vízállása

A Duna kiszámíthatatlan vízállása miatt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség. 

Az MLSZKSZ MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát.

Felidézték, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne.

Míg a vízi fuvarozás részesedése az európai fuvarpiacon 4 és 30 százalék között van, addig Magyarországon ez alig éri el a 3,4 százalékot, ami elsősorban a Duna kiszámíthatatlan vízállásának a következménye. Október közepéig idén mindössze 125 napon lehetett a Dunán legalább 2,5 méteres merüléssel hajózni, ami jelentős korlátozást jelent a vízi árufuvarozásban, a megfelelő mélység hiányában a hajók ugyanis nem közlekedhetnek maximális terheléssel – hívja fel a figyelmet a szövetség.

Komoly károkat okozott a Duna alacsony vízállása  Fotó: MTI/Sóki Tamás

Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke a közleményben kiemelte: a kikötői fejlesztések jól átgondolt folyamszabályozás nélkül, alacsony hatékonysággal hasznosulnak.

A logisztikai szövetség szerint a kiszámítható dunai vízállás biztosításának az egyik módja megfelelő számú, zöld energiát termelő vízi erőmű építése lenne a folyón,

amely nemcsak a vízállás szabályozásában játszhatna szerepet, hanem számos egyéb, a vízi árufuvarozáson túlmutató nemzetgazdasági szintű problémára is megoldást adna.

Neked ajánljuk
Múlt a jelenben: sok minden felszínre került a Duna alacsony vízállása miatt Aszály: nemcsak az Ínség-szikla, hanem egy második világháborúban elsüllyedt hajó is felszínre került Hogyan készül a csapvíz? Gigantikus energiatárolók épülnek Kaliforniában Sokak megdöbbenésére óceánvízzel árasztanák el a sivatagot
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam