2019. november 11., Márton
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kreatív kampány a vízpazarlás ellen

A Denver Waternek a Sukle kreatív ügynökséggel együttműködve sikerült olyan kampányokat létrehoznia, amelyek arra inspirálják Denver lakosait, hogy spóroljanak a vízzel. A különleges reklámok nemcsak figyelemfelkeltőek, de hatékonyak is. 

Amikor belekezdtek a kampányolásba, az volt a céljuk, hogy 10 év alatt 22 százalékkal csökkentsék a vízfogyasztást, a kreatív reklámok viszont annyira jól sikerültek, hogy már az első évben majdnem elérték a kitűzött célt, ugyanis a coloradói Denverben közel 21 százalékkal kevesebb vizet használtak a lakosok.

Mielőtt a Sukle ügynökség bármit is tervezett volna, kutatást végeztek, és meghatározták a célközönségüket: a környezettudatos emberekre esett a választásuk.

„Úgy találtuk, hogy a célcsoport számára az egyik legérzékenyebb téma a hulladék és a pazarlás köré összpontosul, ez segített abban, hogy megformáljuk a kampány üzenetét: Csak annyit használj, amennyire szükséged van.”

Később tovább finomították az ötleteiket: megfogalmaztak például a „Nem tudsz ilyen cuccot készíteni” üzenetet, amely arra emlékezteti a fogyasztókat, hogy még akkor is fontos a vízvédelem gyakorlása, amikor nagyon sokat esik, hiszen vizet senki nem tud készíteni.

Ne legyél az a fickó. Ne locsold a járdát Fotó: Sukle

A jól átgondolt üzenet mellett az ügynökség látványos és szórakoztató vizuális elemeket használt, hogy felhívja a figyelmet a vízpazarlásra.

A „Csak annyit használj, amennyire szükséged van” üzenetet például a hirdetőtáblákon úgy jelenítették meg, hogy az állványzat nagy részét szabadon hagyták, és csak annyi felületet foglaltak el, amennyit kitöltött az üzenet Fotó: Sukle

Egy másik kampány során három agyat hasonlítottak össze, az emberét, a tehénét és a fűét, mivel a fűnek nincs agya, ezért adta magát az üzenet: 

„A fű buta. Locsolj két percig vagy kevesebb ideig. A gyepednek nem fog feltűnni” Fotó: Sukle

A „Nem tudsz ilyen cuccot készíteni” kampány Denver egész területén elfoglalta a buszmegállókat, és az első városi művészeti kiállítássá változott: különféle látványos és kreatív installációk hívták fel a figyelmet a fontos üzenetre.

Nem tudsz ilyen cuccot készíteni Fotó: Sukle
Neked ajánljuk
Sokat javult a hazai árvízvédelem Tovább nőtt a Hagibis tájfun áldozatainak száma Egy kis kreativitással tovább emelhetjük a borús esték fényét Feljövőben van a csomagolásmentes kereskedelem Átmenetileg nem veszik át a veszélyes hulladékot Budapesten
Tovább a forrásra: budapestwatersummit.hu
Vissza
Hírfolyam