2021. december 3., Ferenc, Olívia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Augusztus 1-jétől tilos a behajózás a tengerjáróknak a velencei lagúnába

A város természetes ökoszisztémájáért és az általa őrzött kulturális örökségért aggódó Velence-rajongók mindegyike drukkolt érte, de igazából senki nem hitt benne, hogy a település vezetői és az olasz kormány meg merik lépni: kitiltották az óceánjáró hajókat a lagúnából.

2021. július 13-án, kedden végre meghozták a történelmi döntést: kitiltották a tengerjáró hajókat a velencei lagúnából, hogy így oltalmazzák a térség ökoszisztémáját és kulturális örökségét. A döntési folyamatra rálátó források szerint a kormány azt követően lépett, hogy az ENSZ Nevelésügyi Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) kilátásba helyezte: veszélyeztetett világörökségi helyszínné nyilvánítja Velencét testülete júliusi tanácskozásán.

A tilalom 2021. augusztus elsején lép életbe, és a több mint 25 ezer tonnás hajókra érvényes, ezek a jövőben nem hajózhatnak be a Szent Márk térhez vezető Giudecca-csatornába. Csak kis utasszállító kompok és áruszállítók használhatják a Giudeccát.

Velence lakói és a nemzetközi közösség évek óta sürgették a nagy hajók kitiltását, ugyanis ezek szennyeznek, és veszélyeztetik a lagúna törékeny ökoszisztémáját, valamint a város épületeinek stabilitását. A követelések azonban ellentétben álltak a kikötői hatóságok és az idegenforgalmi intézmények érdekeivel – ismertette a dolgok állását az MTI közleménye.

Jelmezes résztvevők az észak-olasz lagúnavárosban évente megtartott velencei karneválon, a Szent Márk tér közelében, 2020-ban Fotó: MTI/EPA-ANSA/Andrea Merola

Az óceánjárók először a Marghera ipari kikötőben köthetnek ki, de ott nincs a nagy hajóknak megfelelő kikötői hely. Mario Draghi miniszterelnök kormánya ezért már áprilisban határozatot hozott arról, hogy

terminált építenek a lagúnán kívül a 40 ezer tonnánál nagyobb utasszállító hajók és konténerhajók számára.

Kormánybiztost is kijelöltek az ügy mellé, hogy minél gyorsabban megépülhessen a kikötő.

Francesco Galietti, a nemzetközi tengerjáró hajózási társaságok szövetségének (CLIA) olasz elnöke tolmácsolta a csoport véleményét: üdvözlik a nagy hajók számára kijelölt alternatív útvonalat, és nagy előrelépésnek tartják a kormány döntését – emelte ki az MTI.

Neked ajánljuk
Bolívia hegyi területein a változó csapadékmintázat súlyosbítja az UV-sugárzást A siker titka vidéken, 5. rész – Zengőkert (videó) Süli János: atomenergia nélkül nincs klímavédelem 60 új elektromos busz érkezik jövőre 6 megyeszékhelyre a Zöld Busz Programban Az MNB a „legzöldebb” pénzügyi intézményeket és a tudományos kiválóságokat díjazta
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam