A magyar sajtó is összefogott a járvány ellen
Maradjon otthon! – olvashattuk főcímek helyett a legnagyobb hazai napilapok és online hírportálok március 27-i címoldalán. Az akár más iparágak számára is példaértékű összefogás célja, hogy nyomatékosan hangsúlyozza napjaink legfontosabb társadalmi üzenetét.
A közösségi érintkezés elkerülése most a leghatékonyabb eszközünk annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány terjedését lelassítsuk Magyarországon. Az üzenetet mára mindenki ismeri az országban és gyakorlatilag mindenhol a világban. Az AFP francia hírügynökség adatai szerint több mint 3 milliárd embert – a világ lakosságának egyharmadát – szólították fel otthon maradásra 70 országban és régióban a járvány megfékezése érdekében.
Ahogy azonban az elmúlt időszak nemzetközi (ellen)példái is mutatják,
az önkéntes otthoni elvonulásnak nem mindenki tulajdonít kellő jelentőséget, ezért a betartására időről időre érdemes újra emlékeztetni az embereket.
Fontos tudatosítani, hogy a vírus terjedésének lassításában mindenkinek megvan a szerepe. Ezért sem lehet elégszer ismételni, hogy ha tehetjük, maradjunk otthon, és minimalizáljuk a személyes kapcsolatokat!
A magyar hírmédia üzenetet nyomatékosító akciójához a nyomtatott sajtó képviseletében a Blikk, a Bors, a megyei napilapok, a Lokál, a Népszava, a Nemzeti Sport, a Magyar Hírlap, a Magyar Nemzet, a Ripost, a Magyar Hang és a Világgazdaság, ezen lapok online felületei, továbbá a digitális hírmédia képviseletében az Index.hu, a Blikk.hu, az Origo.hu, a HVG Online, a 24.hu, valamint a Media1.hu is csatlakozott.
A meghatározó hazai hírorgánumok összefogása különösen figyelemreméltó a kiélezett hírverseny fényében, és példaértékű lehet minden jövőbeni akcióhoz, akár más iparágak számára is.