2020. szeptember 26., Jusztina, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Váratlan helyzetekre is megoldást kínál a NAV az adózóknak

Ha a koronavírus nyomán fakadó veszélyhelyzet miatt csúszik az adóügyintézés, azonnal jelezni kell a hivatal felé, így a hatóság élhet a méltányosság eszközével, és eltekinthet a szankcióktól.

Érdemes külön kiemelni, ha késlekedése a járványügyi vészhelyzetre vezethető vissza
– mondta Kis Péter András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szóvivője a Magyar Nemzetnek. A hatóság ugyanis figyelembe veszi, hogy mi okozta az adózói késedelmet, mulasztást, és a méltányosság alapelvét alkalmazva értékeli az adott ügy részle­teit. A NAV úgy is határozhat, hogy a szankció kiszabásától a körülmények miatt eltekint.

A járványhelyzetben a NAV is igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat, ezért a fővárosi és a megyei központi ügyfélszolgálatok március ­18-ától heti 25 órában várják az ügyfeleket. Fontos változás, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

Mivel az adóügyek döntő része elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal azt javasolja, hogy az ügyfelek válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést.

Az adóhivatal egyszerűsítette azon egyedi azonosító számoknak az igénylését, amelyekre az adóügyek telefonos elintézéséhez van szükség. Az azonosító megszerzéséhez egy elektronikus űrlapot, az úgynevezett TEL adatlapot kell kitölteni. A nyomtatvány akár okostelefonról is elérhető a www.onya.nav.gov.hu címen, a belépéshez ügyfélkapus hozzáférés kell. A NAV ezután napokon belül megküldi a kérelmező ügyfélkapujára a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN-kódot. Ezzel a 06-80/20-21-22-es­ telefonszámon egyedi adóügyek is elintézhetők.

A hitelfelvételt megkönnyíti a NAV ­online keresetkimutatási szolgáltatása, mivel ehhez nem szükséges a személyes megjelenés. Az e-keresetkimutatás a www.nav.gov.hu/nav/ebev_portal címen érhető el. A kimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek. A NAV az e-keresetkimutatást elektronikusan továbbítja a kérelmező magánszemély által megjelölt hitelnyújtónak. Jelenleg hét pénzügyi szereplő ügyfelei használhatják a szolgáltatást.

Fotó: Shutterstock
Neked ajánljuk
Együnk Egymásért kampány a nélkülözők segítésére Az Alcoa 20 ezer dollárral segíti a védekezést Mégis kaphatnak új esélyt az egyszer használatos maszkok? Kreatív alkotások vécépapír-gurigából Kaliforniában 2035-től csak tisztán elektromos autókat lehetne forgalmazni
Tovább a forrásra: infostart.hu
Vissza
Hírfolyam