2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Annyit adakoztunk a vírus miatt, mint karácsonykor szoktunk

Nemzetközi akciónapot hirdettek a koronavírus-járványhoz kapcsolódva. A GivingTuesday, vagyis AdakozóKedd szervezői május 5-re hirdettek világméretű összefogást és adománygyűjtést. Az akciónaphoz 4 kontinens 2000 közösségi kampánnyal csatlakozott, köztük itthon a NIOK Alapítvány 27 kampánnyal.

A legnagyobb hazai adománygyűjtő portált, az Adjukossze.hu-t működtető NIOK áprilisi adataiból kiderül, hogy a karácsonyi időszakhoz hasonló összeget, több mint 28 millió forintot adott össze 3713 adományozó a magyarok civil ügyeire a koronavírus hatására. Tavaly áprilisban a portálon 5,9 millió forint adományt ajánlottak fel civil ügyekre.

Az AdakozóKedd olyan globálisan terjedő mozgalom, amelynek célja, hogy legyen egy nap, amikor minden az adományozásról szól. A kezdeményezést a Black Friday ellensúlyozására hívták életre 2012-ben azért, hogy az embereket a nagy vásárlások időszakában ösztönözzék arra, hogy a hátrányos körülmények között élőkre is odafigyeljenek.

Hatszor annyian vannak az előző évhez képest azok, akik 20 ezer forintnál nagyobb összeget adományoztak Fotó: Shutterstock

Az akciónap szervezői, tekintettel a koronavírus okozta helyzetre, idén egy rendkívüli szolidaritási és adományozási akciót hirdettek május 5-re is, amelyhez Magyarország is csatlakozott. A szervezet hangsúlyozta, hogy bár a közösségi adománygyűjtések a sok kicsi sokra megy elvre épülnek, a jelenlegi vészhelyzetben mégis sokan vannak, akik mélyebben a zsebükbe nyúlnak. Hatszor annyian vannak az előző évhez képest azok, akik 20 ezer forintnál nagyobb összeget adományoztak, emellett érzékelhető számban megjelentek azok is, akik 100 ezer forint felett adtak.

A felületen jelenleg is 27 kampány fut, ezek jellemzően egy-egy konkrét ügyet segítenek. Ebből három gyűjtés teljesített átlagon felül az utóbbi hetekben.

„Öten vagyunk két szobában. Anya gyárban dolgozott, munkahelye bezárt. Tesóm vendéglátós, de elküldték.” A Romaversitas Alapítvány április 16-án indított kampányára eddig 1,7 millió forintot adtak össze. A kampány célja, hogy segítse az érettségi vagy egyetemi vizsgák előtt álló, krízisben lévő roma diákokat. Az adományokból most meleg étel, áram, megfelelő internetkapcsolat, megbízhatóan működő laptop kerül az alapítvány által mentorált diákokhoz.

„Elmaradó koncertek, rendezvények miatt rengeteg háttérmunkás maradt munka nélkül...” A koronavírus-járvány, az elmaradt koncertek és rendezvények sok szakembert hagytak bevétel nélkül, amire válaszul a Fábián Juli Emlékalapítvány adománygyűjtést szervezett. Az április 24-én indult kampány máig 2,7 millió forintot gyűjtött a zeneipar háttérmunkásainak.

„Digitális eszközöket juttatunk el tanodákon keresztül rászoruló gyerekeknek...” A Civil Kollégium Alapítvány a hátrányos helyzetű gyermekek digitális oktatásba való bekapcsolását tűzte ki célul. A szervezet 20 településen 300 rászoruló gyermekhez juttat el cégek által felajánlott digitális eszközöket. Kampányukra kevesebb mint egy hónap alatt 2,6 millió forint gyűlt össze.

Neked ajánljuk
Tokodon is összefogtak a járvány alatt Kézfertőtlenítő gépek adományból Kétmilliós adomány sportoló gyerekeknek Mi köze a gyümölcsnek az elektronikai hulladékhoz? Ez a 8 dolog semmiképp ne kerüljön a komposztba
Tovább a forrásra: nepszava.hu
Vissza
Hírfolyam