Ingyenesen hívható a karantén utáni konzultációs vonal
Szeptember eleje óta működik a karantén utáni konzultációs vonal, amely a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat kezdeményezésére jött létre, és a koronavírus-fertőzés mentálhigiéniára gyakorolt káros hatásainak enyhítését célozza. Az ingyenesen hívható zöldszámon pszichológusok segítenek.
A konzultációs vonal 2021. szeptember 6-án, 17 órakor kezdett működni, és minden hétköznap 9 és 19 óra között hívható. A hívásokat öt pszichológus kezeli a
06-80/277-455 és a 06-80/277-456 telefonszámon, a tanácsadás hátterét pedig két vezető biztosítja.
Az ingyenesen hívható vonal működését háromféle támogató tevékenység köré építették ki:
- a segítő, támogató beszélgetések három-négy telefonhívást foglalnak magukban, amelyek során a pszichológus segíti a problémától való eltávolodást, az érzelmek tisztázását és a gondok leküzdéséhez szükséges személyes erőforrások feltárását,
- a pszichoedukáció részeként pszichés állapotokkal, jelenségekkel kapcsolatos felvilágosítás történik: az érdeklődő felteheti kérdéseit saját és mások lelkiállapotával kapcsolatban,
- a harmadik terület pedig a pedagógiai kérdésekkel kapcsolatos tanácsadás.
Az eddigi adatok azt mutatják, hogy a szülők és a fiatal felnőttek főként akut stresszreakció, illetve krízishelyzet következtében kialakuló szorongás, lehangoltság miatt hívták a konzultációs vonalat. Emellett az iskolába járást veszélyeztető szorongásos tünetek, a szociális kapcsolatok beszűküléséhez kapcsolódó nehézségek, illetve tanulástechnikai problémák miatt tárcsázták a zöldszámot.
